2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Waaraan denken bij LPG in C5 2.0 16V 2004?
Bietnsup
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 11-10-2009

Gepost: 08 februari 2015 01:37 PM
  [ # 16 ]
CEE-IKS schreef:

“...Dat ding reageert op stuuruitslag en gaspedaalrespons…”

We gaan wel steeds meer off topic. Enfin, ik ben er zelf mee begonnen.
Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met “stuuruitslag”?

Profiel  
 
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 08 februari 2015 06:39 PM
  [ # 17 ]

Wanneer het stuur uit de rechtuit positie gedraaid wordt dan wordt de demping aan tegenovergestelde kant via hydractief 3 aangepast om overhellen tegen te gaan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 februari 2015 06:48 PM
  [ # 18 ]
Michel HP schreef:

wordt de demping aan tegenovergestelde kant via hydractief 3 aangepast om overhellen tegen te gaan.

Volgens mij klopt dat niet Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 08 februari 2015 10:29 PM
  [ # 19 ]

Nope. Het is de gehele demping die wordt aangepast door een bol uit te schakelen.

Profiel  
 
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 08 februari 2015 11:25 PM
  [ # 20 ]

Bedankt heren om te laten weten dat ik abuis was.

De stuursensor wat beinvloed deze dan wel, de bekrachtiging i.c.m. snelheid?

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 08 februari 2015 11:33 PM
  [ # 21 ]

Oa dus de vering. Maar de gehele vering.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 februari 2015 12:23 AM
  [ # 22 ]

Alleen op een V6 exclusive zit een snelheidsafhankelijke stuur bekrachtiging. H3+ “kijkt” onder andere naar de stuuruitslag en verandering van stuuruitslag als een van de parameters om de vering op “stug” te zetten, d.w.z. de centrale bol uit te schakelen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 februari 2015 10:42 AM
  [ # 23 ]

....en net als bij de XM blijkt “storing sensor stuuruitslag” zo ongeveer de meest voorkomende storing te zijn.
Gewoon laten zitten, je merkt er niets van. Stuursensor schoonmaken helpt niet, waarschijnlijker is een software fout.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook