Stuurbekrachtiging
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 24 februari 2015 11:56 PM

Soms tijdens het rijden in een bocht stopt de stuurbekrachtiging ermee. Wanneer ik voor het wegrijden een keer goed naar rechts en links stuur is de kans kleiner dat het gebeurt. Weet ieman hoe dit komt? Na het starten en bij het omhoog komen tikt de drukregelaar veel en snel en hard.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 25 februari 2015 12:13 AM
  [ # 1 ]

Platte voorraadbol ? Probleem met pomp/hogedrukregelaar ? Heel erg snel tikken is meestal een lege voorraadbol, hoe oud is die ?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 februari 2015 12:49 AM
  [ # 2 ]

Ook interne lekkage van o.a. het stuurhuis kan een reden zijn waardoor de pomp harder moet werken
en dus vaker tikt…...  Ik zou fff een plaatje tussen de aansluiting van het stuurhuis zetten om deze
uit te sluiten. Dan heb je o.a. ook nog de veercilinders: eigenlijk alles met een retourleiding !!
Komt de Ds snel omhoog ??? zakt zij snel in ??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 februari 2015 10:39 AM
  [ # 3 ]

Hoge pomp frekwentie wordt alleen genoemd bij starten en omhoog komen, dat is normaal.
ik denk eerder aan wegvallen druk tijdens het rijden: genoeg lhm? Aanzuigfilter vuil? (Been there)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 25 februari 2015 10:59 AM
  [ # 4 ]

5 e bol vervangen 2007, 80.000km geleden.

was toen stuk en tikte onophoudelijk, dat is nu niet het geval, kan hij toch stuk zijn? sowieso vervangen na 7.5 jaar?

ds komt snel omhoog en blijft lang staan ook na afzetten motor.

genoeg lhm

zal filter controleren

wanneer de stuurbekrachtiging uitvalt helpt even stoppen en helemaal naar rechts en naar links sturen en dan weer doorrijden, komt maar soms voor.

dank

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 februari 2015 11:09 AM
  [ # 5 ]

gewoon beginnen met een nieuwe hoofdbol.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 25 februari 2015 03:09 PM
  [ # 6 ]

filter was best vies, nu schoon. was lastig om hem weer omhoog te krijgen. met ontluchtingsschroef los zoog hij niet zelf aan. ga nu slang vervangen.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 25 februari 2015 04:06 PM
  [ # 7 ]

> gewoon beginnen met een nieuwe hoofdbol.

Zo maar iets vervangen was je toch geen fan van ... meten is weten ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 februari 2015 04:13 PM
  [ # 8 ]

Ervaring met hoofdbollen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 25 februari 2015 05:36 PM
  [ # 9 ]
ramrod schreef:

> gewoon beginnen met een nieuwe hoofdbol.

Zo maar iets vervangen was je toch geen fan van ... meten is weten ?

Na zoveel jaren en kilometers gewoon vervangen !!!

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 27 februari 2015 10:47 AM
  [ # 10 ]

heb de filter schoon gemaakt en de slangenklemmen van de slang naar de pomp goed aangedraaid (ga hem nog vervangen). het tikken is niet meer hard en de stuurbekrachtiging is ook niet meer uitgevallen. vermoed dat de slang valse lucht aanzoog.

groeten!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 27 februari 2015 02:16 PM
  [ # 11 ]

ik zou nog wel even het LHM niveau in het vat checken (DS in hoogste stand)

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 27 februari 2015 02:20 PM
  [ # 12 ]

zit lekker vol..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook