De DS 23 van Rogier23
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 28 februari 2015 06:36 PM

Omdat de reparatieplannen, die oorspronkelijk alleen lassen van de voortreinbussen betroffen, nu flink uit de hand gaan lopen, is het misschien beter een apart draadje te openen. Kan ik makkelijker vragen stellen, zonder steeds een nieuw topic te hoeven openen.
Vandaag de motor en bak , die er al uit waren, gescheiden, omdat ik de oliekeerrringen van de onsteking ook even wilde vervangen.
3 vragen kwam ik tegen , ik hoop dat iemand me kan antwoorden:
1) bij het scheiden kwam de prise as mee uit de bak, en bleef eerst in het toplager zitten. Kon ik gemakkelijk weer terug in de versnellingsbak steken.
Maar is dat normaal ? Er lijkt nu ook een soort borginkje, een soort ijzerdraadje om de as te zitten. Was dat misschien de borging?
Is het erg als ik de as terugzet zonder die borging ?
Omdat ik nogal gedoe met die bak heb gehad, zie ik er erg tegenop als de bak opnieuw uit elkaar zou moeten !

2) het druklager kwam er met de priseas uit, waardoor het veertje los kwam. Ik kan nergens vinden hoe die gemonteerd moet worden. De druklager is niet geheel symmetrisch boven en onder. Hoe moet dat ?

3) als ik de 2 boutjes waarmee het ontstekingshuis tegen het blok zit geschroefd , losdraai, kan ik die dan naar voren over de nokkenas er uit trekken?
Maar hoe zorg je er dan voor, dat de onsteking bij montage niet verdraait ?

Graag advies !

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 februari 2015 07:49 PM
  [ # 1 ]

Even off topic: je kunt in het eerste bericht de titel van je topic wijzigen. Misschien is dat in het vervolg makkelijker.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook