LHM en stuurbekrachtiging lekkage
dandelion
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 23-10-2009

Gepost: 07 maart 2015 02:59 PM

Wie kan mij helpen met een zgn 12-vingerige darm, ofwel een octopus zoals de fransen dat in de garage noemen: het slangenstelsel dat de stuurbekrachtiging voorziet van LHM.

Het kost mij elke keer weer een fles LHM om te voorkomen dat de stuurbekrachtiging zwaarder wordt. De garagist in Frankrijk kon het 2 jaar terug niet fixen, zei dat ik in Nederland moest vragen naar een octopus. Mijn inmiddels overleden garagehouder in Nederland heeft diverse retourleidingen vervangen maar uiteindelijk niet de bron kunnen opsporen. Wanneer de auto stilstaat en in de lage stand komt loopt er LHM via een bodemplaat op straat.

Bekend met deze problematiek?

Gaat om een Prestige Turbo2 uit 1987, benzine, handgeschakeld.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 07 maart 2015 04:31 PM
  [ # 1 ]

In mijn jonge jaren wel eens zo’n ding gerestaureerd.
Het er uit halen en weer er in zetten van een Diravi unit was niet zo’n grote klus, herinner ik mij.
Dus: een andere scoren en die monteren?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 07 maart 2015 10:18 PM
  [ # 2 ]

huh? mis ik wat?

de octopus(sen) gaan inderdaad wel stuk.
maar ik zou eerst even goed kijken waar het lekt.
waarschijnlijk is er een groen gebied, dan kun je het beste alles schoonmaken met doeken, remmenreiniger en perslucht.
dan zie je vanzelf waar het vandaan komt.

succes!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook