C4 Coupe >04 103kW 2.0 Benzine (lpg) - Kachelmotor storing/defect?
MrCaBLeGuY
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 11-03-2015

Gepost: 11 maart 2015 05:45 PM

Beste forum leden,

Nieuw lid, met direct een probleem uiteraard. Zal naast deze vraag ook trachten mijzelf nuttig in te zetten in andere topics.

Ik heb een C4 Coupe model 11-04> met 2 liter 103 kw motor, loopt (perfect) op gas. De koelventilator was defect, zat zoveel speling in dat hij aan liep en erg veel herrie maakt.

Deze heb ik vervangen door wederom een Valeo en daarna meteen het interieurfilter vervangen. Verliep allemaal probleemloos. Tijdens eerste testritje stopte echter de kachel / airco motor er mee. Hij ging uit, aan, en herhaalde dat een aantal maal tot hij er helemaal mee stopte. Op het interieur filter stond een airflow pijl, ik meen deze er goed om in gedaan te hebben (airflow naar beneden vanaf bovenzijde motorkap gezien).

Uiteraard zekering bekeken (nr 11) die is in orde. Er gaat ook gewoon (met de auto draaiend) stroom over de zekering.

Als de auto helemaal koud is wil hij tijdens het starten af en toe een klein ‘kuchje’ geven en even draaien/waaien. Stopt binnen een seconde vervolgens weer.

Wat zijn de logische vervolgstappen om de oorzaak van het probleem te vinden en op te lossen?

Alvast dank voor jullie advies.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 11 maart 2015 06:44 PM
  [ # 1 ]

Hallo MrCaBLeGuY,

Dat probleem met de aanjager komt me heel bekent voor, ik kreeg het onderweg op vakantie een aantal jaar geleden. Probleem moet je zoeken in de kachelmodule, deze module zit links voor naast het gaspedaal achter de bekleding. Kost een paar tientjes op de sloop en nieuw geloof ik ongeveer 80,-

Stekker los klikken en een kwartslag draaien en je hebt hem in je handen.

Succes!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
MrCaBLeGuY
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 11-03-2015

Gepost: 12 maart 2015 05:47 PM
  [ # 2 ]

Dank voor je reactie, inmiddels de stekker uit de blower gehaald en gemeten, geeft gewoon power. Als ik zekering 11 verwijder is er geen power meer, dit klopt dus.

Ik kan die stomme blowermodule niet vinden, hij moet net achter die 2 verwarmingspijpen zitten (zie bijlage). Maar voel daar niks Sad Er is ook sprake van een extra heater module optie, zou die er eventueel voor kunnen zitten?

Ik ga nog even proberen, volgens de instructie moet hij er gewoon zitten/zijn.

[offtopic]

Foutmelding:  Plaatjes mogen niet groter zijn dan 800 pixels bij 600 pixels

Beste forum admins, kan dit eventueel geupdate worden naar 2015 ? Het is nu wel een zielig onleesbaar plaatje geworden.

Plaatje groot:

Afbeelding Bijlagen
c4_kachelmotor_blower_module.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
MrCaBLeGuY
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 11-03-2015

Gepost: 12 maart 2015 05:56 PM
  [ # 3 ]

Hmmz, ik heb/voel hem wel, gaat een lange platte stekker in. Alleen draaien (als albeelding B) is geen succes. Draai me suf maar krijg er geen beweging in, kom er met een tang vrees ik niet makkelijk bij.

Profiel  
 
MrCaBLeGuY
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 11-03-2015

Gepost: 12 maart 2015 06:13 PM
  [ # 4 ]

Finally, jeuk ding is er uit Smile Handpalm rood en blauw, uiteindelijk met een wat kleinere tank kunnen pakken en draaien…

snel nog even langs de sloop kijken of ze er in hebben ...

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 12 maart 2015 06:15 PM
  [ # 5 ]

Ik heb toen ook even zitten kloten om hem eruit te krijgen. Is ook alweer 4 jaar geleden Smile misschien moet je even met behulp van een spiegeltje kijken, dan weet je alweer een stuk meer!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
MrCaBLeGuY
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 11-03-2015

Gepost: 12 maart 2015 06:53 PM
  [ # 6 ]

Oude eruit, nieuwe (afkomstig van Peugot 307) er in, motor aan ... en tada, nog steeds geen wind Sad Kortom, dat was niet het probleem.

Ik denk nog steeds dat er een verband moet zijn met:

- Vervangen koel ventilator
- Vervangen interieur filter

Het probleem trad meteen op na het vervangen die twee componenten. Wel dank voor de tip Maarten, helaas niet de goude Smile

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 13 maart 2015 01:22 AM
  [ # 7 ]

Dat is zuur. Heb je hem al eens aan de computer gehangen om sensors uit te lezen/testen?

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
MrCaBLeGuY
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 11-03-2015

Gepost: 13 maart 2015 04:53 AM
  [ # 8 ]

Ik heb helaas geen diagnose apparatuur..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook