Nieuwe stoelen
ekimike86
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-11-2014

Gepost: 12 maart 2015 05:20 PM

Hoi,

Ik zou graag nieuwe stoelen in mijn auto zetten. De huidige, standaard stoelen, zijn echt waardeloos. Totaal geen pasvorm en na een lange rit eigenlijk altijd wel pijn in mijn rug. Is het mogelijk om nieuwe stoelen in een C3 uit 2005 te plaatsen? Ik vermoed dat het antwoord wel ja is. Echter daar ben ik nog niet mee geholpen. Ik ben erg benieuwd naar de prijs en of dit zelf in (en uit) te bouwen valt.

Ik hoef niet perse dat er meteen stoelverwarming etc bij komt kijken (mag altijd), maar een betere pasvorm zou enorm helpen. Misschien, als het erg duur is, zou alleen de bestuurdersstoel al een oplossing zijn.

gr

Mike

Profiel  
 
MrCaBLeGuY
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 11-03-2015

Gepost: 12 maart 2015 07:06 PM
  [ # 1 ]

Daar is niet echt een standaard oplossing voor, tenzij, mij niet bekend, er een uitvoering van de C3 is geweest met een comfortabele stoel en je die gewoon los kan vinden. Die is dan te bevestigen op de originele punten.

Anders zijn er maatwerk oplossing (Recaro bijvoorbeeld) http://www.bcs-europe.nl/producten/categorie/autostoelen/

De vraag is echter of er een stoel is die qua formaat past, of die op de huidige sledes gezet kan worden en of je meer dan 1000 euro wil uitgeven.

Er is voor een paar honderd euro geen passende kant en klare oplossing (tenzij je zelf gaat knutselen). Let wel dat je wel wil dat bij een botsing je stoel vast blijft zitten.

Ik zou eerder zoeken naar een oplossing in de vorm van een stoel mat (zie voorbeeld > http://goo.gl/qUk2Qk)

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 12 maart 2015 07:10 PM
  [ # 2 ]

Welke PSA wagens zijn er nog meer op het C3 platform? met de AX en de peusjonnie 106 waren de stoelen ook 1 op 1 overzetbaar.
XM Voorstoelen passen ook bijna 1 op 1 in een Xantia (alleen onderste deel frame overzetten).
wellicht kun je daar naar zoeken?
ik dacht eens te hebben gelezen in een autoweek ofzo dat de peugeot 207 hetzelfde platform deelt, de stoelen uit een XS versie daarvan zitten erg lekker weet ik uit ervaring! Weet alleen niet of die montagepunten allemaal precies hetzelfde zijn. Kan vast iemand anders mee helpen!

doei

Profiel  
 
Stunnenberg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 11-03-2015

Gepost: 12 maart 2015 08:09 PM
  [ # 3 ]

Ik heb via de onderdelen lijn een DS3 (lederen) interieur gekocht. Die stoelen zitten fantastisch.
Ik heb eerst de afmetingen van de slede gemeten en die bleek over een te komen met in de slede uit de DS3. Ik vermoed dat de stoelen uit de Peugeot 208 ook hetzelfde zijn.

Het is mogelijk om de stoelen te laten kantelen door een auto aanpassingsbedrijf. Er worden dan wigjes onder de de slede gezet in de hoek zoals jij wilt.

Profiel  
 
ekimike86
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-11-2014

Gepost: 13 maart 2015 09:17 AM
  [ # 4 ]

Dat is een handvol goede tips! Bedankt, ik ga eens uitvogelen wat hier voor mij van toepassing is. Kers is inderdaad dat ik voor dit wagentje geen duizend euro of meer voor iets dergelijks ga betalen. Ik ben benieuwd wat het gaat worden ik houd jullie op de hoogte. Mochten er in de tussentijd meer tips zijn, dank!

Mike

Profiel  
 
Stunnenberg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 11-03-2015

Gepost: 13 maart 2015 09:26 AM
  [ # 5 ]

In Werkendam zit een bedrijf die gebruikte Scheel, ASS en Recaro stoelen verkoopt. Mogelijk dat zij je kunnen helpen aan een goed zittende stoel(en).

Ik heb een C3 van 2015 en ik vind de zit ook niet optimaal. Na het kantelen van de stoel zat ie al beter, Ik heb er zelf busjes onder gezet om te proberen. Maar nu dus stoelen van een DS3 erin.

De voorstoelen zitten met 4 Torx bouten vast en onder de stoel zit een stekker voor de airbags en voor de persoon/gordel detectie. Deze gaat eenvoudig los.

Als je originele stoelen koopt met stoelverwarming, moet je wel naar de dealer voor het plaatsen van een Maxi-zekering in de motorruimte en een aansluiting op de BSI (computer), vervolgens moet de stoelverwarming worden ingeschakeld.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook