2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Centrale deurvergrendeling Citroen bx
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 augustus 2010 07:58 PM
  [ # 16 ]

5 en 7 zijn de stuurschakelaars, die in de voorportieren zitten. Bij mijn weten heeft een BX met afstandbedienbare CV alleen in de linker voorportier zo’n schakelaar zitten. Nummer 6 en 8 komen te vervallen voor je universele, daar deze (neem ik aan) radiografisch werkt.

In het document dat ik je gelinkt heb kun je wel degelijk een schema van de CV vinden, maar het is wel even zoeken tussen al die types Wink
Verder kun/moet je natuurlijk altijd met een multi-meter aan de gang. Voeding en massa heb je dan zo gevonden, de rest moet dan ook wel lukken…

Profiel  
 
marijntjeeeeee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 13-08-2010

- BX 16 TRI
Gepost: 16 augustus 2010 11:41 AM
  [ # 17 ]

Ik heb gisteravond weeres geprobeerd. Het is me in ieder geval gelukt de vergrendeling te laten werken op alle deuren behalve de bestuurdersdeur. Waarschijnlijk is er voor de bestuurdersdeur weer een apparte kabel benodigt?

Ik ga kijken of ik dat schema dan toch nog kan vinden.

BX 16TRI

Profiel  
 
marijntjeeeeee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 13-08-2010

- BX 16 TRI
Gepost: 17 augustus 2010 12:08 PM
  [ # 18 ]

Weet iemand heel misschien waardoor het komt dat de bestuurdersdeur niet meedoet met de rest??? het werk perfect zonder moeite, behalve de bestuurdersdeur dus…

BX 16TRI

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 augustus 2010 12:49 PM
  [ # 19 ]

Zowel op slot als van slot werkt niet?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 augustus 2010 12:50 PM
  [ # 20 ]
Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 augustus 2010 01:24 PM
  [ # 21 ]

Daar wil ik ook opaf. Maar bij mijn Breek heb ik een kabelbreukje gehad waardoor het bestuurdersportierslot één kant op niet werkte. Die bedrading wil in de rubberslang naar de deur best graag breken. Dus vandaar de vraag of het een kant of twee kanten op niet werkt… Verder kan er natuurlijk een CV-servo sneu zijn maar dat gebeurt niet zo vaak.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
marijntjeeeeee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 13-08-2010

- BX 16 TRI
Gepost: 17 augustus 2010 02:58 PM
  [ # 22 ]

Voorheen had ik centrale vergrendeling met sleutel bij bestuurdersdeur. Toen ging alles op slot maar ik weet niet of het slot van de bestuurder dan nou via de vergrendeling of door de sleutel op slot ging. Het slot aan de bestuurderskant werkt totaal niet, niet open niet dicht terwijl de rest gewoon netjes werkt. Maar je hebt ook die controledraadjes in die draadboom zou het daar niet aan kunnen liggen? Die zijn nu namelijk helemaal neiet aangesloten.

BX 16TRI

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 augustus 2010 04:22 PM
  [ # 23 ]
Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 augustus 2010 05:35 PM
  [ # 24 ]

Op de voorste servo’s zitten twee draadsetjes, dat klopt wel. Die moeten ook allemaal aangesloten zitten anders wordt die servo niet gestuurd! Er is één stel draden voor het sturen van de servo en één stel voor het sturen van de rest van de CV als je dat slot gebruikt. Het klinkt alsof het stel draden dat de servo in je bestuurdersportier moet sturen vanaf je kiekert dan niet aangesloten is.

Let op: de achterste servo’s hebben ook een aansluiting minder!! Verder kun je ze zomaar verwisselen. Zou dat kunnen zijn gebeurd? Of heb je de servo’s niet van hun plek gehad? Als je maar één plugpunt op de servo in je bestuurdersdeur hebt, is dat een servo van een achterdeur! Achter zitten dus servo’s waar maar één set draden op gaat ipv twee. Daarvandaan kun je de CV dan ook niet aansturen. Dat is ook zinloos want daar zitten geen sloten buitenop.

Hm, de tekst is een beetje rommelig maar ik denk dat het nog net te volgen is Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
marijntjeeeeee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 13-08-2010

- BX 16 TRI
Gepost: 17 augustus 2010 06:48 PM
  [ # 25 ]

Ik heb de bestuurdersdeur (waarvan de cv met ab dus niet werkt) wel open gehad en hier waren idd 2 setjes met draden. 2x groen, groen-wit, volgens mij deze dus voor de motor aansturing van de deur en een setje van 3 draden (ik meen groen-rood en blauw, bruin?) Voordat ik wist dat er en waar de kiekert was, heb ik het universele kastje proberen aan te sluiten in de bestuurders deur… wist ik veel Razz
Maar toen werkte het matig (er zaten dus tijdelijk ff 2 centrale cv kastjes op) de aansturing van de betreffende deur ging heel moeilijk en de rest redelijk makkelijk. Ook brande de zekering op de open of dicht draad van het universele kastje steeds door. Toen heb ik het eraf gehaald en dit topic gestart.

BX 16TRI

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 augustus 2010 07:21 PM
  [ # 26 ]

Dan heb je waarschijnlijk de servo gemold. Je gedachte om het zo te proberen kan ik wel volgen, maar het luistert best nauw met aansluitingen. Een piekspanning of kortsluiting sloopt de boel onherroepelijk. Je kunt nog wel kijken of je een van de andere servo’s op de plaats van deze kunt monteren. Met de AB zou die het dan wel moeten doen, en daarmee kun je in ieder geval een draadbreuk uitsluiten.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 augustus 2010 07:26 PM
  [ # 27 ]

Dat kun je ook kleur op kleur even meten, multimeter op diodestand. Met mijn multimeter kon ik het gewoon redden, 1 meetpen in de kiekertstekker en 1 in de deur Laughing Als dat niets oplevert en de juiste servo zit er (en correct aangesloten!) dan is inderdaad waarschijnlijk je servo gemold. Gelukkig liggen er genoeg op de bekende sloperijen Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Maarten2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 29-06-2012

Gepost: 15 maart 2015 02:34 PM
  [ # 28 ]

Ik heb sinds kort een BX 19 TZI en uiteraard zou ik bijna zeggen zonder afstandsbediening.
Nu heb ik dit verhaal met belangstelling gelezen en ook nog verder gezocht naar schema’s hoe e.e.a. zit aangesloten.
Toen ik in mijn BX-je zat te puzzelen waar dat kreng nu zat onder de middenconsole en ik dat kreng niet los kreeg viel mijn oog of het IR-oog in het plafond.
Die IR ontvanger was makkelijk te openen en ik begon me af te vragen of ik nu zo moeilijk moet doen of dat het ook allemaal eenvoudiger kon.
Simpel gezegd komt het hierop neer dat deze IR ontvanger een signaal moet sturen naar het slotmechanisme, een signaaltje voor open en eentje voor dicht.
Het is moeilijk om het te omschrijven dan om het te doen, hier komt het op neer;
Door de - of massa door te lussen met een “Puls” contact gaat de deur op slot en door hem met een + door te verbinden gaat hij weer open.
Op de stekker aansluiting worden slechts 4 pinnen gebruikt 1 voor de -, 1 voor de + en 2 groene draden
Nu kun je via Ebay heel eenvoudig een goede RF zender met een 2-kanaals ontvanger kopen voor nog geen €10 en als je nu een deel van het oude printplaatje gebruikt waar de contrastekker op zit te gebruiken.
Verwijder alle onderdelen die op het resterende printje zitten en soldeer de betreffende draden hier op.
In de bijlage eerst even hoe de IR ontvanger er uitziet.

Een Knal Rode BX19TZI van 1992

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook