Citroen C3 Pluriel Sensodrive sneeuwvlok automaat streepje storing
Hesenes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 17-03-2015

Gepost: 17 maart 2015 05:37 PM

Ik lees al 2 maanden lang op internet over deze storing, nu heb ik het ongeluk dat dit mij ook is overkomen.
Ik reed vanaf de snelweg een afrit omlaag en wilde bij de stoplichten afremmen en doorrijden echter bleef hij in zn 5 staan, dus ik netjes aan de kant en probeerde manueel omlaag te schakelen maar dit deed hij niet.
Ik heb de auto aan en uit gezet maar ipv een N of een cijfer stond er een streep. auto en een sneeuwvlokje bleven maar knipperen.
DE AUTO START NIET! kreeg eerst een foutcode te zien remlichtschakelaar maar meteen een nieuwe erin gedaan en tevergeefs nog steeds start de auto niet
Ik heb zoveel forums bezocht met mensen die zoveel van dit zelfde probleem hebben maar niemand heeft een oplossing.
Wanneer ik de citroen zelf bel zeggen ze idd ja dan moet u uw auto hierheen brengen en zien we verder wel.‘Dus gewoon kosten maken met van alles.

Alle reset mogelijkheden heb ik al geprobeerd maar hier reageert hij hier niet op.

De volgende mogelijkheden zijn er :

-Nieuwe koppelings actuator
-Het updaten van de sensodrive en opnieuw inleren
-Het volledig mechanisme dat de versnellingsbak bedient
-nieuwe versnellingsbak
-etc

Ik zou graag mensen willen spreken die er wel een oplossing voor hebben gevonden, dat zou mij bakken met geld besparen

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 maart 2015 09:28 PM
  [ # 1 ]

Wat is de staat van de accu?
Als deze een te lage spanning afgeeft, gaat de ECU van de bak naar een soort van veilige modus en blokkeert het starten.
Dit omdat hij niet weet of en in welke versnelling de bak eventueel staat.

Je kan dit als volgt proberen.
Koppel de auto met startkabels aan een andere en start deze, zorg dus voor een juiste accuspanning, en reset de ECU van de bak.
Dit doe je door het rempedaal in te drukken en ingedrukt te houden, dan contact aan gedurende minimaal 30 seconden, contact weer uit en rempedaal los.
Hierna weer contact aan en de bak gaat naar N.
Soms moet je dit 2 keer doen.
Deze procedure staat trouwens ook in het instructieboekje.

Start hierna de auto wel, dan is de accu dus de oorzaak.

Zo niet, dan wordt het toch uitlezen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 maart 2015 10:21 PM
  [ # 2 ]

Had de resetprocedure even uit het hoofd gedaan.
Maar op pag 54 van het instructieboekje staat toch even iets anders.

Contact aan.
Contact uit en 5 minuten wachten.
Contact aan en rempedaal indrukken.
Rempedaal lossen en 1 minuut wachten.
Contact uit en 1 minuut wachten.

Hierna moet starten weer mogelijk zijn.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Hesenes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 17-03-2015

Gepost: 18 maart 2015 01:41 AM
  [ # 3 ]

Mijn excuses, dat was natuurlijk het eerste waar ik naar had gekeken.. Helaas 2 nieuwe accu’s en tevergeefs .. Het uitlezen gaf remlichtschakelaar en verder geen foutcodes.. Ik ben alleen bang dat het een bodemloze put is die mij heel veel geld gaat kosten.. Er werd mij iets verteld over actuators maar daar weet ik verder niet veel van af.. En het opnieuw inleren van de versnellingsbak wilde niet lukken .. Ik heb wel veel gelezen over een terug roep actie over een senso drive update?

Profiel  
 
Hesenes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 17-03-2015

Gepost: 18 maart 2015 01:43 AM
  [ # 4 ]

Ik vind het gewoon gek zoveel topics erover gelezen maar niemand die met een oplossing komt..

Profiel  
 
Russell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-06-2014

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 XTR 1.4 16V
Gepost: 18 maart 2015 08:20 PM
  [ # 5 ]

Bij ons is het laatst gebeurt oorzaak te lage accu spanning. Daarna gereset niets aan de hand maar als de reset niet lukt en dat hoor je gelijk omdat alle actuatoren gaan reageren totdat de n voorzelf verschijnt dan is de enige mogelijkheid uitlezen met citroen software.

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 18 maart 2015 09:48 PM
  [ # 6 ]

Wij hadden met onze C3 hetzelfde probleem; naar de dealer gebracht waar uiteindeiijk de bougies werden vervangen. Raar, maar waar, hij schakelde daarna weer als de beste. Omdat we dot soort kwaaltjes bleven houden de C3 uiteindelijk toch maar verkocht.

In de tijd dat wij hem hadden zijn de problemen steeds tegen beperkte kosten steeds opgelost, ze wisten steeds goed wat te doen. Als je die actuator moet vervangen dan ben je verder van huis, maar dat is niet snel nodig. (En daar zou ik, gezien de kosten, niet snel/nooit aan beginnen)

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 maart 2015 01:33 PM
  [ # 7 ]
Hesenes schreef:

Alle reset mogelijkheden heb ik al geprobeerd maar hier reageert hij hier niet op.

Dus ook beide mogelijkheden door mij aangedragen?

Het uitlezen, is dat bij een dealer gebeurd?
Zo ja, dan had die jou ook kunnen vertellen welke versie software in de Sensodrive-ECU zit.
Want er is inderdaad in de loop der tijd een update geweest.

Zoals ook al door anderen aangegeven zou ik het eerst in de besturing van de bak zoeken, de elektronica dus, en niet in de hardware, zoals servomotoren e.d.
Want als deze daadwerkelijk defect zijn, zou dat als foutcode bij het uitlezen boven water moeten komen.

En wat versta je precies onder “de bak opnieuw inleren”, is dat de herinitialisatie, die bijvoorbeeld ook uitgevoerd moet worden na een accuwissel?

Vond trouwens op het internet ook nog iets over een modificatie van de afdichting van de stekers op de ECU van de bak naar aanleiding van het binnendringen van vocht.
Wellicht ook nog van toepassing.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook