Helaas nog meer problemen met mijn C3
Belgje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 18-09-2013

Gepost: 21 januari 2015 09:56 AM

Ik heb net 5 weken mijn (leuke) Citroen C3 XTR uit 2005, keurig bij een dealer gekocht.
Maar buiten de cruise control (waar de toetsen al van vervangen zijn)doet deze het nog steeds wisselvallig,had ik een kleine olie lekkage.
Na 2 weken toch maar eens naar mijn plaatselijke dealer gegaan om eens te kijken wat het probleem zou zijn.

Conclusie: De koppakking is voor meer dan 80% door heen, offerte € 1.249,73 dan zou er een olie kering lek zijn, maar dat kunnen ze pas zien als de distributie eraf is, kosten ?

De dealer waar mijn auto vandaan komt gaat dat gelukkig onder garantie oplossen.

Iemand een idee wat een en waar zo een kering zich bevind? Ben benieuwd.
Meer mensen hier last van gehad?

Met vriendelijke groet,

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 14 februari 2015 06:33 PM
  [ # 1 ]

Nou een ding scheelt voor de dealer, de disterebutie moet er toch af, om de kop eraf te krijgen, maak hier dan gelijk gebruik van, en check wanneer de distributie moet worden vervangen, als dit al over 30000km is laat dan deze gelijk vervangen, incl de druk rollen, tegen een onderdelen tarief, dus niet voor montage, want dat moest toch al, omdat de kop eraf moet, en alles er weer op moet, omdat ie op de onderdelen zelf ook verdiend, heeft ie er altijd baat bij, maar of ze het doen??? Anders kan je hem net zo goed later laten doen, als ie het toch in rekening brengt, een set kost plm 180,-euro, met montage 600,-  dit zit waarschijnlijk ook in het bedrag van de offerte , want vind 1277,- wel veel voor een koppakking vervangen,  en de keerkring bedoelen ze die van de krukas, bij de distributie ,  een koppakking gaat eigenlijk nooit stuk, maar wordt eerder gesloopt, waar een koppakking niet tegen kan is, oververhitting van koelsysteem, of laag vloeistof niveau, de paking verbrand dan, en wordt dunner, op een bepaalde plek, waar dan de lekkage ontstaat,  een tweede, waar door ie stuk gaat, met koude motor, als een gek weg rijden, vaak zijn motorblok en kop van verschillende materialen , blok van gietijzer, en kop van aluminium , deze reageren alle twee anders op temperatuur, daar door zit de koppakking losser bij koude motor, dan bij een warmere motor, omdat bij warmere motor alles is uitgezet, vroeger waren de psa motoren geheel van staal, maar zaten er losse cilinder bussen in het blok, en knalde ook de koppakking , nou gelukkig had je nog garantie, anders was het een dure auto geworden,

Profiel  
 
Belgje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 18-09-2013

Gepost: 19 maart 2015 08:50 AM
  [ # 2 ]

Even een Update, mijn auto een tijd geleden voor 17 dagen bij de dealer geweest (aankoop dealer) voor het oplossen van een mogelijke koppakking/krukaskeering lekkage.
Geconstateerd door Motorhuis.

De uitleg na 17 dagen was het volgende: Wij hebben diverse proefritten gemaakt en de auto in een hoek van de garage gezet, op kranten papier, dit om te kijken waar deze lekt.Ook hebben wij diverse malen het koelsysteem onder druk geplaatst.
Hun eind conclusie: Er was een plastic afschermkapje van het olie filter gebarsten, dit hebben wij ge-kit ????

Men bracht de auto keurig terug (2,5 uur rijden, goede service)
Mijn auto staat in een garagebox, zo kan ik makkelijk kijken of er nog lekkage was.
Dat ging 2 dagen goed en dus dag 3 weer lekkage.
Nu had ik best een boze mail gestuurd over het hele verhaal en foto’s toegevoegd van deze lekkage.

Na anderhalve week kreeg ik ze weer aan de lijn, ga maar naar een dealer in de buurt, maar geen motorhuis.
Dus een dealer uitgezocht in de buurt van Schiphol.
Deze kwamen na een korte diagnoze op tot de volgende conclusie: koppakking/krukaskeering lekkage.
Kosten voor dit alles 1286 euro.

Ik moest maar een afspraak maken van mijn dealer bij deze dealer voor verdere diagnoze en reparatie.

Gisteren kreeg ik telefoon van deze dealer bij Schiphol, na het afhalen van de cylinderkop (of zoiets) kon men zien dat bij de pakking olie lekkage is.
Iets wat steeds onkend werd door de aankoop dealer.

Maar mijn aankoop dealer heeft aangegeven dat zij deze auto terug willen en zelf willen repareren.

Kan ik eisen dat men deze auto terug neemt en mijn aankoop bedrag terug stort ? Ik heb deze auto met 6 maanden Bovag garantie gekocht.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 20 maart 2015 10:01 AM
  [ # 3 ]

Inprincipe geld bij garantie, dat de verkoper wel de kans moet krijgen om het te repareren.

De auto wordt nu toch gemaakt? Jij wilt de C3 terug brengen na reparatie en dan je geld terug? Begrijp ik dat goed?

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Belgje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 18-09-2013

Gepost: 20 maart 2015 03:55 PM
  [ # 4 ]

Nee, na dat ik zelf contact op genomen heb met mijn aankoop dealer, gaf hij aan dat “ALS” de kop lek is?????!!! deze dan gevlakt en gerepareed wordt. Dat woord “ALS” schoot mij in het verkeerde keelgat nadat 2 Citroen dealers de diagnoze koppakking/krukaskeeringen lek hadden vastgesteld en waarvan 1 de cilinderkop verwijderd had om het zeker te weten.
Dat gaf mij reden te twijfelen of zij nu wel deze reparatie zullen uitvoeren of dat er weer na een x-tal dagen een wassenneus verhaal uit zou komen.

Hierbij heb ik voorgesteld dat ze deze auto weer terug nemen, aangezien ik geen enkele behoefte voel in een 3de welles nietes spelletje met als uitkomst dat ik uiteindelijk na garantie met 1300 euro kosten mag blijven zitten.
Dus of repareren of terug nemen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook