in het verleden zijn de hulpstuurhuizen van mijn Ds al eens gewisseld, zodat ik niet wist of de afstelling juist was. Er zaten namelijk geen ringetjes onder, die de kanteling bepalen. Deze kanteling beinvloedt ook de hoek van het stuurhuis- stuurstang en de hoogte tussen stuurhuis en chassis. Hoe minder ringetjes, hoe hoger het stuurhuis staat.
Bij mij liep zelfs het rubber van de taats tegen de accubak aan.
Omdat bij mij nu de hele motor en de halve voorbruggen er uit liggen, omdat alles gedemonteerd moest worden om de bussen te lassen, heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken om ook de hulpstuurhuizen af te stellen.
Het afstelgereedschap leende ik bij de ds club, en het gaat heel eenvoudig ! Kan ik iedereen aanraden, in 10 min gebeurd !
Eerst het stelgereedschap in de bovenste bus steken vanaf de motorzijde. Beetje aanduwen, en dan komt hij vast te zitten. Wel blijft hij draaibaar.
Nu moet de punt van het stelgereedschap precies in de punt van het hulpstuurhuis passen. Bij mij stond het helemaat fout.
Grote bout een beetje losdraaien, en kleine boutje met de ringetjes verwijderen. Nu kan het hulpstuurhuis kantelen om de grote bout, totdat de punt precies in de punt van het stelgereedschap past. Dan de benodigde ringetjes aanvullen of weghalen bij het kleine boutje.
Boutje erin, beetje aandraaien, grote moer stevig aandraaien en kleine boutje ook. Klaar .
Kan ik iedereen aanraden die het toch los heeft liggen. Wat zal het straks fijn sturen !
Dat kan waarschijnlijk alleen als de draagarmen eruit zijn?
Ja