Lager Multiriem rammelt
Ivo1976
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-11-2010

Gepost: 29 maart 2015 11:53 AM

Hoi,
Mijn Xsara Break 1.6 16V (2004, 262.000 km) maakt de laatste weken veel herrie.
Ik heb even gekeken, mijn multiriem draait nog mooi rond, maar er komt best een hoop gerammel van de lagers/spanrollen waar deze riem omheen zit gewikkeld. Dat blijft niet goed gaan, dus die moeten vervangen worden.

Wat kost het om deze lagers/spanrollen te vervangen? Heeft het zin 2e hands onderdelen te gebruiken? Deze zijn dus 260.000 km/11 jaar meegegaan.

Alvast bedankt weer.
Groeten,
Ivo

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 29 maart 2015 12:54 PM
  [ # 1 ]

er zijn een paar verschilende factoren die mee spelen?  er zitten 2 rollen op het blok waar de riem over draait. waar van 1 zelf spanend is, dus is hier van de veer lam, en piept de snaar dus met regelmaat, dan moet deze geheel worden vervangen, je zit dan op plm 80,- a 130,-euro.(afhankelijk welk model je hebt) dit is dus alleen de complete spanrol. giert ie niet dan kan je volstaan om alleen de rollen te laten vervangen, deze kosten ongeveer 30,- euro per stuk. kijk dat scheelt al.dan nog een nieuwe riem a15,-euro. en een uur werk. a70euro. je ziet je zit gauw op de 250,- in het ergste geval. letop dit is alleen een indecatie. het beste is natuurlijk even verschilende garage’s bellen voor een prijs opgave, somige garage’s geven er gewoon een gooi aan, of gaan van het duurste uit, terwijl je het goedkoopste model hebt, dat had ik laatst ook met mijn garage,  mijn benzinepomp was stuk, moest worden vervangen, maar bij de xsara Picasso moet de tank eronder uit, en bij de gewone xsara niet(alleen achterbank omhoog) maar wou wel mij de Picasso prijs in mijn mik douwen, a 360,- euro. ipv 160,- dus rond bellen loont, en tegen elkaar uitspellen, dus bluffen, hij doet het voor??? beste is natuurlijk zelf doen op een mooie zaterdag. dan ben je voor 80euro klaar. op you tube vind je wel een filmpje hoe dit te doen. ik heb alleen nog wat vergeten, weet je zeker dat het niet de riemschijf is die rammelt, dit is die groteschijf die op je krukas zit, de buitenring zit erom heen vast gebakken met rubber, als deze los is heb je dit dus ook. oke een heel verhaal, maar wat moet je anders op een regenachtige zondag.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook