Elektrische achterklep
Markv
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 15-12-2013

Gepost: 04 april 2015 10:21 AM

Hallo allemaal,

doordat ik nog niet zolang geleden in een rolstoel ben beland het volgende.
Is er iemand bekent of weet iemand of een elektrische achterklep makkelijk te maken is?
Denk aan evt elektrische dempers dmv knopje of iets dergelijkt.
Moet steeds aardig hoog rekken om de klep dicht te kunnen doen, zeker dar de Picsso hulpvering heeft ivm caravan daardoor staat deze wat hoger.

ik verneem graag jullie suggesties

Picasso Te Koop

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 05 april 2015 11:20 PM
  [ # 1 ]

Een eenvoudige oplossing, maar dan staat de klep lager en dus minder grote opening van de achterkant, is om er kortere gasveren op te zetten. Maar als de klep niet te ver naar beneden staat is de toegangspoort-maat (noem ik het maar even) nog hetzelfde
Als deze klep met gasveren open gaat, dat weet ik niet.
Gasveren zijn er in vele maten, maar ook met verschillende montagepunten, dus daar moet wel op gelet worden.
Er zijn volvo’s, de v70 weet ik, waarbij een luxe uitvoering van de stationwagen de achterklep met de afstandsbediening electrisch bedient. Zowel met een knop op de klep, als een knop op de afstandsbediening. Er zijn dan geen gasveren meer, maar een onzichtbare motor ingebouwd.

Uiteraard is er van alles te maken, zolang je betaald. Een open en dicht electrisch motortje met staafje moet voor de echte elctrotechnische sleutelaars niet heel moeilijk zijn. Ik denk wel dat er aardig in de originele bekleding word gesneden en er word gelast en lak gespoten denk ik.
Een echt goed bedrijf kan dit natuurlijk mooi afwerken.
Er zijn bedrijven die wagens aanpassen speciaal voor dit soort dingen.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 05 april 2015 11:38 PM
  [ # 2 ]

Of je monteert een soort lus aan de achterklep, zodat je hem naar beneden kunt trekken.
Dat is een beetje de budget oplossing, maar werkt wel.
Er zijn vast bedrijven die het in kunnen bouwen voor je, maar als je zelf handig bent is het vast ook zelf wel te maken!
Moet je alleen zo’n motor(tje) weten te vinden die geschikt is

doei

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 06 april 2015 02:42 PM
  [ # 3 ]

Op de nieuwe Grand Picasso kun je het als optie bestellen voor 550 euro.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook