Poll
Xsara Picasso of C3?
Xsara Picasso 0
C3 2
Totaal Aantal Stemmen: 2
U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen
Xsara Picasso vs. C3
Zardrak
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Gepost: 09 april 2015 09:36 AM

Hey, graag had ik jullie mening gehoord op volgende stelling:

momenteel rij ik nog steeds met mijn Xsara Picasso van 2006, eentje op benzine, ik ben er super content van, hij is nu bijna 9 jaar oud, nog maar 92.000 km en nog geen kosten aan gehad (toch geen grote), voor die prijs (toen) heb ik nu een zeer ruime en praktische auto. Alleen, nu hij de 100.000 km nadert en hij volgend jaar 10 jar zal worden, begin ik toch schrik te krijgen dat de grote kosten er aan zullen komen. Door de scheiding zal ik vanaf juni ook altijd met de auto moeten gaan werken ipv met de trein. (ruw uitgerekend zou ik dan 15.000 km beginnen afleggen op een jaar.

Nu hebben mijn ouders een C3’tje, een diesel van nog geen 3 jaar maar vermoedelijk zal mijn vader er nog maar max. 1 jaar mee kunnen rijden (wegens omstandigheden). Ik zit te denken om mss de C3 voor een virendelijk prijsje over te komen van hen. Nadeel voor mij is natuurlijk dat het een pak kleiner is dan de picasso. Ik heb terug een redelijk jonge auto, en hij zal veel zuiniger rijden dan mijne picasso.

Mijn garage raad mij aan dit niet te doen. Hij vind dat ik nog lang kan rijden met mijn picasso, en doordat ik maar telkens korte afstanden ga leggen (werk-thuis is ongeveer 20 km) dat ik de diesel meer kwaad zal doen dan goed, hij vind dat ik langzaamaan de diesel moter zal kapot rijden. De diesel staat niet meer zo super goedkoper dan de benzine + zal mijn taksen duurder zijn dan mijn picasso omdat het een diesel is.

Maar wat is uw mening? Zou jij verder rijden met de ruime picasso? of zou jij voor de zuinigere C3 gaan?

ps: aan de moderators: mag ik deze topic ook bij C3 zetten? Voor hun mening te horen? Of mag dit niet?

mvg,
Stefan

VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16

Profiel  
 
KefXsara
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16v Ligne Ambiance
- Xsara 1.4I Berline
- Xsara 1.4 hdi ligne pestige
Gepost: 09 april 2015 09:03 PM
  [ # 1 ]

Hoi,

een snelle reken som zegt dat de C3 rond 550 eurie per jaar goedkoper rijd. dit is alleen km, wegenbelasting.
Ga dan uit van een Picasso 1.6 en de C3 1.4 e-hdi. verzekering C3 zal wel ietje hoger worden.
Apk voor diesel is meestal ook ietje duurder. maar bij meer km is de C3 nog interessanter.
Hoe vaak zit je met volle bak in de auto? heb je de ruimte nodig?

succes met de poll. mijn stem staat er.

C4 1.6 16v Ligne Ambiance, Xsara 1.4hdi Prestige 2004, Xsara 1.4i Prestige 2001, Xsara 1.4i Prestige 1999, ZX 1.6i Tonic, BX 1.4, AX 1.1.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook