Xsara Picasso vs. C3
Zardrak
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Gepost: 09 april 2015 02:32 PM

Hey, graag had ik jullie mening gehoord op volgende stelling:
momenteel rij ik nog steeds met mijn Xsara Picasso van 2006, eentje op benzine, ik ben er super content van, hij is nu bijna 9 jaar oud, nog maar 92.000 km en nog geen kosten aan gehad (toch geen grote), voor die prijs (toen) heb ik nu een zeer ruime en praktische auto. Alleen, nu hij de 100.000 km nadert en hij volgend jaar 10 jar zal worden, begin ik toch schrik te krijgen dat de grote kosten er aan zullen komen. Door de scheiding zal ik vanaf juni ook altijd met de auto moeten gaan werken ipv met de trein. (ruw uitgerekend zou ik dan 15.000 km beginnen afleggen op een jaar.
Nu hebben mijn ouders een C3’tje, een diesel van nog geen 3 jaar maar vermoedelijk zal mijn vader er nog maar max. 1 jaar mee kunnen rijden (wegens omstandigheden). Ik zit te denken om mss de C3 voor een virendelijk prijsje over te komen van hen. Nadeel voor mij is natuurlijk dat het een pak kleiner is dan de picasso. Ik heb terug een redelijk jonge auto, en hij zal veel zuiniger rijden dan mijne picasso.
Mijn garage raad mij aan dit niet te doen. Hij vind dat ik nog lang kan rijden met mijn picasso, en doordat ik maar telkens korte afstanden ga leggen (werk-thuis is ongeveer 20 km) dat ik de diesel meer kwaad zal doen dan goed, hij vind dat ik langzaamaan de diesel moter zal kapot rijden. De diesel staat niet meer zo super goedkoper dan de benzine + zal mijn taksen duurder zijn dan mijn picasso omdat het een diesel is.
Maar wat is uw mening? Zou jij verder rijden met de ruime picasso? of zou jij voor de zuinigere C3 gaan?

mvg,
Stefan

VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 10 april 2015 11:32 AM
  [ # 1 ]

De keuze van de auto is volgens mij erg persoonlijk.. ik rijd liever in een picasso dan in een C3, de hoge zit en de ruimte in de auto vind ik geweldig. De kosten van de laatste 40.000 km (staat nu op 170.000) vallen erg mee, geen gekke dingen gehad.

Voor het financieel deel kan je volgens mij eenvoudig een staatje maken met de kosten van verzekering/wegenbelasting en prijs van benzine versus diesel. Volgens mij ligt het omslagpunt benzine/diesel bij ongeveer 40.000 km. wellicht wat lager omdat de picasso wat minder zuinig is.

Of een moderne diesel motor niet zo goed tegen korte afstanden kan, geen idee, maar volgens mij is het idee van een diesel wel dat je er meer mee rijdt Smile

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook