de voorste krukas keerring zweet wat bij mijn DS23 IE. Geen grote lekkages, maar wel wat nat achter het vliegwiel dus.
Is de krukaskeerring gemakkelijk te vervangen, of moet er veel voor worden gedemonteerd (de motor is er uit)?
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Dat is een labyrintkering met een kurken afdichting op de voorste lagerkap, kun je niet vervangen zonder de motor redelijk ver te demonteren. Niet een zaterdagmiddagklus..
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Er zit dus geen keerring Lekkage op de plaats komt meestal door een lekke nokkenaskeerring en daarvoor moet de bak er even uit. Als het achter het vliegwiel zeiknat is komt dat meestal door een versleten hoofdlager. Dan komt er zoveel “lek” olie op die door Matthijs genoemde labyrintkeerring te staan dat die dat niet meer kan verwerken en dan wordt het een enorme bende. OOk komt het wel eens voor dat het kurkstripje tussen voorste hoofdlagerkap en oliecarter niet goed afdicht, maar dat is een uitzondering.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Dat is inderdaad een stuk beter verwoord! 😉
Of een hoge carterdruk door verstopte ventilatie?
Bedankt! Het “lager” zweet alleen wat.
De nokkenaskeerring , die je zo ziet zitten heb ik vervangen. Ik weet niet of er nog een zit daar, meer naar de motor toe. Lijkt me niet te lekken
Zal een beetje zweten maar accepteren : er lag nooit olie onder de motor