2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Problemen met EGS-bak in 1.4 E-HDI
AryB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 31-03-2011

Gepost: 12 april 2015 09:27 PM
  [ # 16 ]

De beschreven ervaring met de EGS-bak in de 1.4 eHDI had ik precies zo. Vooral het te late reageren bij het oprijden van een rotonde en het te snel al door schakelen bij een inhaal manoeuvre herken ik. De DS3 in deze motorisatie met EGS-bak heb ik gekocht in juni 2012. De eigenschappen gingen me steeds meer ergeren, en dat in combinatie met het feit dat binnen een jaar de EGS-bak drie keer stuk ging. Dat wil zeggen: Bij het wegrijden ‘schoot’ ie uit de versnelling in zijn ‘vrij’, en was voorlopig niet in de drive-modus te krijgen. Na de derde keer heeft de dealer de auto opgehaald en, uiteraard onder garantie, de hele EGS-bak vervangen. De dealer heb ik toen gemeld, dat ik deze auto niet langer bliefde (was inmiddels één jaar oud), en wilde inruilen voor een DS3 eHDI-90 pk met manuele transmissie zoals het zo mooi heet: zelf schakelen dus. Daar zijn we ook financieel uitgekomen, tot tevredenheid. Alle lof voor Ruesink ( Enschede), ook voor de service. Tijdens de reparatie kreeg ik als leenauto een DS4, bijvoorbeeld. Vanwege de levertijd heb ik nog drie maand in de EGS-DS3 gereden. Die deed het weer, maar de karakteristiek was verder nog hetzelfde.
Inmiddels rijd ik nu weer anderhalf jaar in de eHDI-90, met zeer veel genoegen. De stop/start moet je in deze handgeschakelde wel zelf bedienen, maar dat wordt al snel een ‘automatisme’. Dus   Smile , na 37 jaar Citroën rijden.

2cv-3x Visa-BX-ZX-3x Xsara-C4/C2- DS3/DS3

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook