w
joris van straaten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 14-09-2010

Gepost: 18 september 2010 02:47 PM

I

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 19 september 2010 12:37 AM
  [ # 1 ]

Lijkt me een beetje optimistisch 2 uurtjes;

Ik ben een paar maanden terug samen met een kennis zo`n 6 uur bezig geweest om de motor + bak uit een ds (halfautomaat) te halen en daarbij zat alles mee…

Ik denk dat het in een dag zou moeten lukken, maar dat het reëel is om er 2 dagen voor in te plannen;
Daarnaast zou ik meteen even wat andere dingen nakijken;
distrubutieketting, motorsteunen e.d.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 19 september 2010 01:09 AM
  [ # 2 ]

het kan in 2 uur maar dan moet je wel met iemand werken die dat ook al vaker heeft gedaan… .

Profiel  
 
joris van straaten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 14-09-2010

Gepost: 19 september 2010 03:03 AM
  [ # 3 ]

Jullie hebben gelijk,
Maar zoals ik al zei zijn alle bedradingen al en hydroliekleidingen weg geknipt, je hoeft niet voorzichtig te zijn!

Het gaat nog om de bak meer niet. Een heftruck kan alles op spanning zetten alles is aanwezig.
En daarbij dat het nog gaat om de laatste loodjes Smile

Ik heb alleen belang bij de bak misschien heb jij nog belang bij andere zaken….het is allemaal voor weinig.

Gegroet, Joris

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 19 september 2010 09:23 AM
  [ # 4 ]

Ik begrijp dat je een sloper hebt gevonden en daar de bak zelf uit gaat halen, had ik niet door in het begin van het verhaal…

knuffel

Profiel  
 
joris van straaten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 14-09-2010

Gepost: 19 september 2010 12:03 PM
  [ # 5 ]

Ja, je hebt gelijk.
Het is een sloper en alles is al verwijderd. Kabels doorgeknipt spatborden zijn al verwijderd.
Schroeven van de bak zijn al los. Het enige wat ik het liefst wil is het hele blok er uit tillen (met heftruck) maar ik weet niet wat je dan allemaal nog los moet halen.
Als het blok eruit is dan kun je wat handiger en op een prettigere manier de bak er afdraaien zonder te veel gedoe. Dus volgens mij kan het niet veel werk meer zijn. Hooguit die laatste bouten.

Mocht je tips hebben wat je los moet draaien om het gehele blok er uit te halen dan zou ik het misschien zelf ook kunnen.
Het was me al wel op gevallen dat je moeilijk bij de motorsteunen kunt komen, ju kunt geen slag met de sleutel maken.

Mocht er iemand uit de buurt van Den Bosch komen en wil even aanwijzingen geven dan hoor ik het graag!

Groeten Joris.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 19 september 2010 02:44 PM
  [ # 6 ]

Zonde om op deze manier te slopen alles doorknippen incl.de hydraulische leidingen zeker als we praten over een halfautomaat.

Maar als je toch al zover bent dan is het alleen nog een kwestie van de voorste versnellingsbak steun en de 2 achterste motorsteunen loshalen,zaakje in de heftruck hangen en tillen hooguit nog een 1/2 uurtje werk.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 19 september 2010 11:43 PM
  [ # 7 ]

Als die sloper op zijn buik ligt zit de uitlaat errug ver weg onder de auto…

knuffel

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 20 september 2010 01:12 AM
  [ # 8 ]

Het was me al wel op gevallen dat je moeilijk bij de motorsteunen kunt komen, ju kunt geen slag met de sleutel maken.

gebruik je wel een doppen-set ??
dop 14 met een lang en kort verlengstuk erop , en je ratelt de bouten zo los hoor
kom je boven het blok uit en heb je ruimte zat

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 20 september 2010 01:06 PM
  [ # 9 ]
vlietmansje schreef:

Als die sloper op zijn buik ligt zit de uitlaat errug ver weg onder de auto…

Als je een heftruck bij de hand hebt lijkt mij dit al helemaal geen probleem lijkt mij

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 20 september 2010 05:34 PM
  [ # 10 ]
joris van straaten schreef:

Mocht er iemand uit de buurt van Den Bosch komen en wil even aanwijzingen geven dan hoor ik het graag!

Groeten Joris.

Nu ‘Eva’ is goedgekeurd (zie elders op dit forum) en je kunt niemand vinden: stuur me maar PB, ok?

knuffel

Profiel  
 
joris van straaten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 14-09-2010

Gepost: 24 september 2010 11:41 PM
  [ # 11 ]

Tja, daar sta je dan ‘s ochtends vroeg om 07:00 uur bij de Mac Donalds in Oss. Een eerste afspraak met Vlietmansje die mij willen helpen een 5 bak uit een sloper te sleutelen. Ik had gezegd dat het binnen een uur zou kunnen.

Stil verwachting klopt ons hart zal ik maar zeggen.
Meer dan een uur te vroeg (08:00 hadden we een afspraak) maar het gaat om de eerste indruk…..het lijkt wel een date!

Klokslag 08:00 zweeft er een een crème Ds de parkeerplaats op van de Mac Donalds in Oss. De eerst indruk is goed…..hopelijk ook enige verstand van zaken want voor mij wordt het de eerste versnellingsbak die uit een sloper wordt gehaald.
Als we bij de sloopauto aankomen blijkt het al gauw dat het niet om dat ene boutje aankwam die nog los moest.
Met een overall van Vlietmansje ( ik had de overall thuis klaargelegd maar vergeten) moesten we de klus klaren. Binnen enkele minuten was de outfit van Rob ook aangepast. Muts en T-shirt met werkbroek. Binnen enkele minuten zaten we onder het vet. Vlietmansje als regisseur en ik als uitvoerder. Het gevoel van leraar-leerling bekroop me maar dan met alleen maar leermomenten i.p.v. hoe kom ik de les door.
Als een pas startend team gingen we aan het werk. Af en toe met wat opmerkingen van de verkoper die kant nog wal raakten.
Diverse zaken moesten nog worden verwijderd, maar na een kleine 2 uur konden we de bak met behulp van de heftruck eruit takelen. Zonder Vlietmansje had ik dit nooit voor elkaar gekregen. Sterker nog ik had nooit die laatste bouten gevonden om los te draaien.

Blij maar voldaan gingen we naar ons ontmoetingspunt waar onze wegen scheiden, een kop koffie en nog wat bij kletsen over Ds’en ook toen weer een luisterend oor…......Toen ik de snelweg opdraaide zag ik een glimp van RVlietmansjes zijn ds…...iets waar ik alleen nog maar van kan dromen.

Morgen ga ik de vijfbak aan de buitenkant reinigen, het oog wil ook wat…..

Binnenkort wat foto’s van de Ds waar ik mee bezig ben…..21 Pallas…...waar deze 5 bak in moet komen.


later meer…..en Vlietmansje nog een fijn weekeind!


Joris Smile what’s in the name

Profiel  
 
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 25 september 2010 12:25 PM
  [ # 12 ]

Hoi Joris,
We zijn benieuwd naar de foto’s.
En wanneer ga je de bak overbouwen in de andere DS?
Groet van ds21pallas ( Joop )

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 25 september 2010 06:19 PM
  [ # 13 ]
joris van straaten schreef:

...later meer…..en Vlietmansje nog een fijn weekeind!

We zijn allemaal in afwachting van je vorderingen.
Heb goede herinneringen aan deze vrijdagmorgen, het weekend heb ik vooral gebruikt om in de zon te zitten!

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 april 2015 11:55 PM
  [ # 14 ]

Hé Joris, we hadden een afspraak gemaakt over een proefritje als alles klaar was….

Remember?

knuffel

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook