Kachel ventilator aan met contact uit.
Levon1983
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 08-04-2015

Gepost: 08 april 2015 09:06 PM

Hallo allemaal,

ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Levon uit venlo en heb een berlingo van dec 2008 (nieuwere type).

Heb deze auto gekocht met 101.000km en heb er nu ongeveer 2000km mee gereden in 1 week tijd.

Ik heb al verschillende topics gelezen op dit forum en heb ook de cruise control al ingebouwd en in laten leren door de citroen dealer hier in venlo.

Maar nu het vreemde wat ik dus heb is dat mijn blower/ventilator aan kan en blijft als ik het contact uit zet en uitstap. De 4 standen werken verder helemaal normaal en ik kan hem dus ook gewoon uit zetten alleen als ik hem dus op aan zet en ik vergeet hem uit te zetten bij het uitstappen dan blijft deze gewoon doorgaan. Ook na een uur terug komen is deze nog gewoon aan. Ik neem aan dat dit niet normaal is aangezien ik dan verwacht dat mijn accu leeg gaat.

ik heb al verschillende topics over de berlingo ventilator gelezen alleen in geen een word dit probleem beschreven.

Dus hopelijk weet iemand hier hoe dit mogelijk is.


gr Levon

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 09 april 2015 01:47 PM
  [ # 1 ]

Levon, is de cruisecontrol een aftermarkt, of een orginele?  Als het een aftermarkt (universieel) is, dan heb je waarschijnlijk toch ergens een lus gemaakt, zodat er ergens toch stroom op blijft staan, normaal zorgt de eco-modus er voor dat alles uit gaat,  denk dan dat je de min ergens op een stuurdraad hebt aan gesloten, van de kachel dus,

Profiel  
 
Levon1983
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 08-04-2015

Gepost: 09 april 2015 02:33 PM
  [ # 2 ]

Hoi Beremans,

Het probleem was er voor de cruisecontrol ook al, maar de cruise control is een originele van citroen.

dankje voor je reactie.

gr Levon

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 09 april 2015 03:57 PM
  [ # 3 ]

Ja dat schreef je er niet bij, zit de fabrieksradio er nog in ?  Zo niet kijk dan of de radio goed is aangesloten, dus met een extra stekker om de bsi, om te leiden, ook kwam het wel eens voor dat er iets met het contactslot was, en werd er een bypas uitgevoerd , maar dit was alleen bij de oude berlingo, je kan even kijken, of er daar draden zijn door gelust, je zou dan verbindingsstekkertjes moeten zien,

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 09 april 2015 03:57 PM
  [ # 4 ]

Ja dat schreef je er niet bij, zit de fabrieksradio er nog in ?  Zo niet kijk dan of de radio goed is aangesloten, dus met een extra stekker om de bsi, om te leiden, ook kwam het wel eens voor dat er iets met het contactslot was, en werd er een bypas uitgevoerd , maar dit was alleen bij de oude berlingo, je kan even kijken, of er daar draden zijn door gelust, je zou dan verbindingsstekkertjes moeten zien,

Profiel  
 
Levon1983
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 08-04-2015

Gepost: 09 april 2015 04:37 PM
  [ # 5 ]

De originele radio zit er nog in en die werkt ook helemaal naar behoren. Gaat ook mee uit met het contactslot en kan hem wel nog gewoon apart aan zetten zonder contact. In eco modus gaat hij wel helemaal uit.

Ik zal eens naar het contact slot kijken of ik daar iets vreemds kan vinden.

Wat ik dacht is dat misschien het relais voor de verwarming kapot is maar dat dit in de aan stand is blijven steken. Ik heb op een ander forum gevonden dat het een groen relais zou moeten zijn en dat het boven mijn pedalen zou moeten zitten. In mijn auto kan ik daar echter niks vinden wat er op lijkt.

ik vond dit op dit forum:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=1065153#1065153

Dus misschien weet iemand hier waar deze precies zit in een b9 model of hoe hij er uit ziet zodat ik dit ook even kan controleren.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 09 april 2015 06:09 PM
  [ # 6 ]

Normaal zit links van je stuur op knie hoogte, een luikje op het dachbord,(dus boven je pedalen) daar zitten de zekeringen, en daar boven de bsi, met daar op de schakelingen en relais

Profiel  
 
Levon1983
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 08-04-2015

Gepost: 15 april 2015 10:39 PM
  [ # 7 ]

relais was kapot. de garage heeft het gratis vervangen. (auto zit nog in de garantie)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook