Gelijk met de deur in huis
nietcreatief
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 17-04-2015

Gepost: 17 april 2015 12:44 PM

Beste iedereen, mijn naam is Doj en ik heb me hier aangemeld omdat ik vragen heb over een auto van een vriend van me.
Voor de mensen die nu willen afhaken, lees aub nog even verder, heb een vreemd voorval waar ik vragen over heb.

Zelf heb ik de nodige respect voor Citroën omdat ze hele excentrieke auto’s gemaakt hebben en hun best doen die te blijven maken, dat siert ze. Mijn prioriteiten liggen echter niet zo bij luxe en meer bij rij-eigenschappen en vermogen.

Rij momenteel een 1.3 dus dat spreekt elkaar stiekem wel tegen.

Die vriend van me daarentegen heeft wel voornamelijk luxe en comfort op het oog vanwege het hebben gehad van een heupoperatie op zijn 25e.

zodoende heeft hij gekozen voor een C2 VTR uit… 2005 uit mijn hoofd.
Eentje met Semi-automaat

Hier begint zijn probleem en mijn vraag. De auto vertikt het schijnbaar nog wel eens om te schakelen en blijft dan hangen in zijn vrij, gevolg: hoppa richting de toerenbegrenzer.
Is al een gebeurd bij 30, ook al eens bij 70.

Wie heeft een idee hoe/ waarom dit kan en waar het aan kan liggen? Hij is ermee naar de garage geweest en daar werd het probleem bij de gasklep gelegd.
Stiekem snap ik waar die redenatie vandaan komt maar mij lijkt het eerder dat de computer deze gasklep dicht moet sturen tijdens schakelen om te voorkomen dat de motor naar de begrenzer vliegt en het probleem dus bij de computer ligt.

alvast bedankt voor hulp,tips en informatie.

mvg,
Doj

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 april 2015 12:53 AM
  [ # 1 ]

Kan je niet helpen maar wil je welkom zeggen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
nietcreatief
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 17-04-2015

Gepost: 18 april 2015 01:02 AM
  [ # 2 ]

Haha dank je wel, heb de jongen naar de garage gestuurd waar ik altijd heen ga.
Hebben ze hem gelijk ff koffie gegeven en het gasklephuis uitgebouwd en schoongemaakt. hopelijk is het daarmee verholpen. Smile

Dit is waarschijnlijk vloeken in de kerk hier, maar dit zijn de auto’s van mij en mijn vriendin:

Gek genoeg.. is de kleine van mij

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 april 2015 01:08 AM
  [ # 3 ]

Nice, na de Berlingo’s en voor de C8 had ik een 145td omdat je toch ooit Alfa moet gereden hebben, dat is goed bevallen alleen te klein met 2 tieners in huis.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
nietcreatief
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 17-04-2015

Gepost: 18 april 2015 02:12 AM
  [ # 4 ]

Een C8, is dat niet die limousine waarmee ze bij topgear gingen kijken of Citroëns nog steeds geschikt waren als rijdend statief voor paardenraces?
Oh wacht, volgens google is het een MPV.
Nou hebben de fransen nog wel eens de neiging om 1 naam aan meerdere modellen te geven, dus ik wacht het even af.

Op deze tijd nog online, ploegendienst mede/tegen werker?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 18 april 2015 08:38 AM
  [ # 5 ]

Welkom, nietcreatief! Als je de vraag over de semi-automaat in het subforum “C2” of (!) “mechaniek” stelt, krijg je vast relevante antwoorden!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
nietcreatief
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 17-04-2015

Gepost: 21 april 2015 02:50 PM
  [ # 6 ]
paso schreef:

Nice, na de Berlingo’s en voor de C8 had ik een 145td omdat je toch ooit Alfa moet gereden hebben, dat is goed bevallen alleen te klein met 2 tieners in huis.

Die 2 tieners vonden het niet doodzonde dat de 145 de deur uit ging? Razz

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 april 2015 06:46 PM
  [ # 7 ]

Toch wel, 145 was een heel fijne wagen met hedendaags een aparte look.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 april 2015 06:54 PM
  [ # 8 ]
RensKorevaar schreef:

Als je de vraag over de semi-automaat in het subforum “C2” of (!) “mechaniek” stelt, krijg je vast relevante antwoorden!

Die heeft hij intussen! Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
nietcreatief
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 17-04-2015

Gepost: 21 april 2015 09:16 PM
  [ # 9 ]

Klopt en onwijs bedankt daarvoor, maar misschien blijf ik nog wel ff rondhange hier:P heb dankzij het automerk dat ik heb met een hoop rare geintjes te maken gehad en misschien kan ik iemand nog eens van dienst zijn;) daarbij is dit forum 1 van de drukkere die ik tot nu toe ben tegegekomen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook