3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Starten na stilstand
steenw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 10-12-2009

Gepost: 22 april 2015 04:16 PM
  [ # 31 ]

Afgelopen weekend was het wel weer eens tijd voor een ritje, na een week of 6 te hebben stilgestaan. Alle tips ter hand genomen, even resumeren:

- De accu was niet vers geladen, geen zin om deze uit te nemen en zonnepaneeltje plaatsen niet mogelijk.
- Niet in de tankopening geblazen, hier zou ik eerst eens een soort hulpstukje voor moeten verzinnen.
- Nu de startmotor 20 sec. door laten draaien i.p.v. 2 sec. Dit met de choke helemaal uit en na het gaspedaal 4x langzaam ingetrapt te hebben.

Bij de 3e poging van 20 sec. kwam er leven in! Al met al had ik hem toch eerder aan de praat dan voorheen.
Ik heb wel het gevoel dat dit een grotere aanslag pleegt op de accu/startmotor.

Citroën Dyane 435 1974
Citroën C1 2009

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 april 2015 05:41 PM
  [ # 32 ]

Brandstof pomp toch maar effe checken? Of starten met startpilot?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
steenw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 10-12-2009

Gepost: 23 april 2015 03:22 PM
  [ # 33 ]

Wat geeft je het idee dat er iets met de brandstofpomp is? Als-ie eenmaal loopt, doet hij dat ook als een zonnetje. Dan zou een defecte brandstofpomp toch haperingen op moeten leveren??

Citroën Dyane 435 1974
Citroën C1 2009

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 april 2015 03:27 PM
  [ # 34 ]

Nee. Als er een terugslagklep een beetje lekt, doet ie het nog maar loopt alle benzine terug als ie stilstaat. Dan moet de pomp eerst lucht pompen en dat kan ie slecht…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 23 april 2015 09:16 PM
  [ # 35 ]

Maar loopt de vlotterkamer dan ook leeg? De ingang van de vlotterkamer is aan de bovenkant. De benzine stroomt naar binnen en de vlotter gaat omhoog totdat de vlotternaald de toegang afsluit. Die vlotterkamer loopt alleen leeg als het spul lekt, bijvoorbeeld omdat het membraan van de acceleratiepomp niet meer afdicht.

Hoe is het met de ontsteking? Kabels kunnen veel uitmaken. Ik neem aan dat ie geen verdeler heeft en geen rotor, net als de 2CV en dat simpele systeem kan prima werken. Elektronische ontsteking kan een nog betere vonk geven, maar met de standaard spullen moet hij prima starten.

De benzinepomp is heel simpel te testen, even er af halen, benzineslangetje op de uitgaande kant, klein trechtertje, even gieten en kijken of hij aan de ingaande kant gaat lekken. Andersom gaat hetzelfde, er zitten twee klepjes in die tegengesteld werken.

Als alles goed in orde is moet hij per direct lopen, ook als hij een paar maanden stil heeft gestaan.
Ik heb een oude engelse motorfiets welke nu met een 2CV bobine loopt en vanmiddag nog was het met een kick lopen.

Kontaktpuntjes goed schoon, nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels en kijken of dat helpt. Juist bij het starten heb je een sterke vonk nodig.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 23 april 2015 11:17 PM
  [ # 36 ]

Nou mooi dat beter gaat!
Kan geen kwaad voor accu en startmotor. Dat is vrij taai bij een eend. Voor de accu is juist goed!
Het scheelt een beetje per 2cv. Maar heb dat zo vaak gedaan, dan heb je ze meestal wel aan in 20 seconden.
Meestal choke half uit. Ik rommel er altijd mee. En inderdaad pompen met gas, hoeft niet langzaam.

Het is niet de ontsteking als ie twee dagen later veel sneller start. Ontsekking verander niet door stilstand.
123 is opzich goed idee. Uiteraard heel onderhoud scheelt wel.

Benzine pomp, je kan een niewe plaatsen, 30 euries!
Bij oudere pomp loopt het meestal terug de tank in inderdaad.

Handpomp zou ik er uit gooien. Dat is normaal echt niet nodig. Ik weet niet hoeveel weerstand dat extra geeft en of de vlotternaald daar tegen kan.

Heb je de vlotterhoogte al gecontrolleerd? 18mm.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 april 2015 10:26 AM
  [ # 37 ]
Han S schreef:

Maar loopt de vlotterkamer dan ook leeg?

Nee. maar daar kan het uit verdampen.

Han S schreef:

Als alles goed in orde is moet hij per direct lopen, ook als hij een paar maanden stil heeft gestaan.

Dat vind ik ook.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook