Trekhaak op een C4 Grand Picasso Exclusive
Veenhuijsen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 30-01-2012

Gepost: 17 april 2015 08:02 PM

Beste mensen,

Vandaag een C4 Grand Picasso Exclusive uit 2011 gekocht. Een mooie lichtbruine kleur met 101000 km op de teller. Het is een 1.6 HDI en komt uit België.
We ruilen onze benzine 2.0 C4 Grand Picasso Ambiance uit 2008 er op in, dus blijven heerlijk bekend met de auto. Op onze inruil zit een trekhaak en op onze aangeschafte Exclusive niet. Nu bood de handelaar aan om deze over te zetten, maar ik meende mij ergens te herinneren dat dit niet mogelijk was. Bij thuiskomst (nog zonder de Exclusive, deze kunnen we over twee weken ophalen, deels door mijn agenda) even langs de eigen garagehouder (geen citroen dealer) gegaan en deze bevestigde dat dit inderdaad niet mogelijk is. Gelijk maar een prijsopgaaf gevraagd. Flinke prijs !!
Afijn, dit bericht ook even teruggekoppeld aan de handelaar en deze gaat in overleg met ik denk een mannetje…
Kunnen jullie aangeven wat een beetje redelijk is met het plaatsen van een trekhaak op een Exclusive? En waar rekening mee te houden? Kan een vaste trekhaak i.v.m. parkeersensoren achter? Heb ik nu ook en geen problemen mee. Maar mogelijk werkt dit anders op een Exclusive. Of is een afneembare beter?

Alvast bedankt voor reacties.

Afbeelding Bijlagen
6.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Met een vriendelijke groet,

Martijn

C4 Grand Picasso Exclusive 2011 1.6 HDI

Profiel  
 
Markv
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 15-12-2013

Gepost: 27 april 2015 08:34 PM
  [ # 1 ]

Trekhaak overzetten is geen enkel probleem, de set met stekkers wel deze zijn anders tov 2008
Mbt parkeersensoren deze moeten ingeleerd worden ivm canbus zodat de binnenste twee een iets andere hoek krijgen.
Ikzelf heb deze niet ingeleerd maar als de dop iets scheef hangt ziet hij het al. Beetje lastig.

Normale prijs incl is toch wel rond de 800 euro

Picasso Te Koop

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 27 april 2015 10:18 PM
  [ # 2 ]

Vaste trekhaak geeft geen probleem..
Ik had er een afneembare onder, maar als de trekhaak eronder zat geen probs..
Ik weet niet of je kort bij belgie woont, ik heb iets van 450-500€ betaald incl 13 polige stekker

Profiel  
 
Veenhuijsen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 30-01-2012

Gepost: 02 mei 2015 04:32 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de reacties.

Ik heb de dame inmiddels opgehaald gisteren en de eerste kilometers naar huis waren heerlijk. De andere dame achtergelaten… Sad

De trekhaak vormt geen probleem. De sensoren hebben tot nu toe niets gedetecteerd als ik naar achteren reed.
Ik woon in het noord oosten van het land en dus niet dicht bij België.
Hier komt de huidige dame overigens wel zojuist vandaan.
Nu de Navidrive wat updaten en dan heerlijk genieten ....

Met een vriendelijke groet,

Martijn

C4 Grand Picasso Exclusive 2011 1.6 HDI

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook