2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
een beetje speling bij voorophanging met wat harder remmen en optrekken
karel post
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 13 april 2015 07:04 PM
  [ # 16 ]

Waar zitten deze makkers?

Ik zit zelf in Friesland.

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 13 april 2015 07:45 PM
  [ # 17 ]

Nieuw Vennep respectievelijk Aalsmeer

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 13 april 2015 09:35 PM
  [ # 18 ]
karel post schreef:

Ook het verbruik, max uit een tank incluus de reservetank is 800KM het lampje brandt dan al 80 KM.
Iemand een idee wat er aan te doen?
Het roetfilter is er al af, en de software aangepast daarvoor..

Helaas, wen er maar aan. Dat is bij een normale rijstijl ongeveer normaal verbruik. Het uitschakelen van de EGR verbetert het verbruik iets, maar niet veel (trouwens, hoezo software aanpassing? Dat is helemaal niet nodig) .
Je kan met een nòg lichtere rechtervoet proberen te rijden, dan kom je 50 km verder. Maar dan is de lol er vanaf.
Of een 3.0 hdi aanschaffen, die zijn iets zuiniger dan de 2.7.

Profiel  
 
karel post
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 13 april 2015 09:56 PM
  [ # 19 ]

Zonder aanpassing reutelde de auto de ene foutmelding na de andere er uit… Sad

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 13 april 2015 10:04 PM
  [ # 20 ]

Wacht even. Ik lees nu pas:

Het roetfilter is er al af, en de software aangepast daarvoor..

Pardon? Het roetfilter er af? Dat is niet de bedoeling. Waar we hier over schrijven (in een ander draadje) is het afsluiten van de EGR.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 13 april 2015 10:16 PM
  [ # 21 ]
karel post schreef:

Mijn geknokkel is niet opgelost, de garage (geen citro) kan het niet vinden, nergens speling en nergens iets los.
Zelf heb ik het idee dat de gemonteerde linker voorpoot bij afremmen en optrekken iets beweegt, in ieder geval meer dan de rechterkant.

He,

Die speling is op de brug niet eenvoudig vast te stellen.
Je merkt het bv niet door speling aan de wielen, ook niet als de wielen vrij zijn (auto opgetild).
JO kon het alleen vaststellen door met de wielen los op een bepaald punt met een stang als wig te bewegen.
En dan nog was de speling heel gering (1 mm of zo). Omdat de kogel onbeschermd is tegen roest, ligt hij als het ware in de roest, wat het moeilijker vast te stellen maakt.

en dat terwijl de ‘kloenk’ in de carrosserie bij scherpe bochten duidelijk hoorbaar was.
Bij de mijne was bij een citroen-garage (naam ga ik niet noemen) de fusee rechts 20 dkm geleden vervangen. Je wil niet weten hoe dat was gebeurd. die kon dus zo de prullenbak ik. 

Ik vrees dat het een ritje Aalsmeer, Nieuw Vennep of Civer in Den Haag wordt als je een betrouwbare analyse wil.

groeten,

Xander

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 02 mei 2015 11:24 AM
  [ # 22 ]

Inmiddels ben ik er achter wat er mis was. Zie topic start.

Fuseekogel links moest worden vervangen, maar er was meer schade, dus nieuwe draagarm en nog een aantal rubbers. De auto staat nog in de garage omdat er nog wat besteld diende te worden.

Ik laat de reparatie uitvoeren bij mijn oude vertrouwde garage (een algemene garage) want Motorhuis Gouda (is ook nog een Opel dealer) was iets te scheutig met het aantal te vervangen onderdelen. En een uurtarief van 87,50 ex btw is ook best veel als er meerdere uren aan gewerkt dient te worden. De man achter de klantenservice moet zijn vriendelijkheidscertificaten nog halen denk ik.

Totale kosten? Zo rond de 1000 euro. Maar alles aan de voorophanging is dan wel zo’n beetje vervangen en kan minstens weer 100K mee.

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 03 mei 2015 01:23 PM
  [ # 23 ]

zorg dat jouw garage na vervanging een kapje erop zet tegen indringend vocht.
(je weet wel, zo een die bij de eerste modellen ontbrak…)

waarschijnlijk moet de wielen en vering ook opnieuw uitgelijnd en gekalibreerd worden.

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 03 mei 2015 01:25 PM
  [ # 24 ]

Dank voor de tip. Ik geef het door

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook