Hallo aanhangers van de DS
Sorry voor mijn Nederlands - het gebruik van Google diensten tranlsator;)
Ik ben op zoek naar Citroen DS, helaas, hier in Polen, is er nog steeds een levendig forum. Ik ben geïnteresseerd in het model van de foto’s. Het is de DS 21, 1974 na renovatie in 2012. De auto is wendbaar, heeft een paar nadelen te verfijnen, maar ik hou ervan. De auto is ongevalvrij, het had een klein gat in de deur die werd gelast gesloten. Beyond is het niet gelast elementen - alle vellen zijn origineel. Is het allemaal in de auto is het eens met het model? Er is geen tekort aan informatie?
Ik reed en ik heb een vraag:
- Remmen zeer snel te dragen - is dit normaal?
- Voel je wat speling in het stuur - theoretisch regeneratiesysteem in Duitsland (een garantie)
Voorlopig klik ik maar niet op het linkje…..
niets mis met deze link net als de DS die er erg mooi uitziet op de foto,s
Lijkt mij aardig goed en origineel enkel een paar leuke extra pallas stripjes en wieldeksels die niet origineel zijn.
leuke dashboard cover ook,zal het originele rubber veel langer goed blijven en ziet er netjes uit.
je mist nog een rubber randje van de benzine schelp en je stuur staat op 5 uur als de wielen recht staan?
dit zou eerder half acht/acht uur moeten zijn.
Heb je ook foto,s van het motorruim,motor code?
De oplossing van stuur bekleding en dashboard bekleding is erg netjes gedaan!
Niet origineel, maar misschien zelfs beter!
Maar ik begrijp dat de achterkant niet gelast is?
Dat is niet zeker, want de gootjes en de schelp van de tankbuis zijn niet origineel…
Het kan ook zijn dat er later een stukje binnen-spatbord bij is gemaakt,
Wel netjes gedaan trouwens…
(taal een beetje aangepast voor de translator)
Het beklede stuur is prachtig, dat wil ik ook wel als de mijne moet worden vervangen.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Rene Schoone uit Assendelft verkocht doe-het-zelf lederen hoezen voor het DS schuimstuur voor zo’n 45 Euro (ik vind geen info op zijn website http://reneschoone.dtgwebsites.nl/). Heb ik 2011 gemonteerd en zit nog steeds prima. Goed zelf te doen, naald en voldoende speciaal draad zijn inclusief. Zelf het ‘losse’ schuim zet je er mee ‘vast’ op het frame. Principe is als de bekleding op XM stuur op zijn website, de enkele DS-spaak wordt hetzelfde bekleed als de 4 XM spaken:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Hartelijk dank voor uw feedback!
Hier zijn de foto’s van de restauratie deel van de auto. Het nadeel is de kleur - was oorspronkelijk groen, maar de vrouw van de huidige eigenaar houdt rood.
Ik merkte slecht gemonteerd wiel - dank je wel.
Als voor de elementen van Pallas - volgens de catalogus dit specifieke model moet alle door u genoemde extra’s hebt (strips op deuren, kappen).
Ik vraag me af speling in het stuursysteem - dit is normaal?
Citroen DS21 nr VIN 4551799
Dank u collega’s voor advies!












































Totaal aantal Berichten: 25673
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat voor speling? Met motor lopend mag er geen speling zijn als je aan het stuur draait.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10463
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als de motor niet draait heeft het stuur erg veel speling, dat klopt. Als het hydraulisch systeem op druk is verdwijnt de speling. Bij normaal rijden stuurt de oliedruk namelijk.
En inderdaad, de remmen grijpen erg snel aan. Daar moet je aan wennen.
Aan de buitenkant zitten er Pallas strips en C-stijl op, maar het interieur is niet van een Pallas. De dueren niet en de bediening van de hoogteregeling niet. Het is dus geen originele pallas.
Je kunt hier ook in het Engels je vragen stellen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Citroen foto na de restauratie.
Super Jantje1948, writing in the English language is a much easier case;)
Loose on the steering wheel while driving is maybe 3-4mm around the perimeter. I have not driven classic cars, maybe this is normal?












































Totaal aantal Berichten: 25673
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yes, is normal.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Yes, is normal.
Ok, so superb.
Do you see something, that is abnormal on these photos?
The car was bought in Netherlands in 2011
What do you think, what price should I offer (in EURO)?









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Hi Bollo,
That depends on the size of your wallet
But the first thing you have to realize that although the car seams to be in a decent shape reselling could be quite difficult because a lot of interior and exterior parts are not orginal (look at the first comments on this forum). Based on your pictures you have to spend around 2,5k to change these parts. Second thing is that a Citroen DS is a master in disguise concerning restoration work. It looks good, but is it done by an experienced welder, is the paintwork done professional (base coating, rust prevention)etc? So the first question is do you want to keep it for yorself and just enjoy your purchase ? Then go for it and start bidding from 7/8k and end it before 10/11k.
Is your DS- mania just a fling, let this one pass and go for original with an more stable resell price.
Is this an expert opinion? No not in the least, Boogaard is not for nothing the moderator here , But some experience with friends trying to resell restoration jobs from Poland, Romania and Czechoslovakia always ended in tears most of the time because of bad interior and exterior trimming and not using (semi) original repair parts.
> reselling could be quite difficult because a lot of interior and exterior parts are not orginal
Well that is depending on the buyer , not every DS buyer is looking for a DS that is 100% original .
I my self did buy a DE20 Special with some Pallas details , but thats ok for me
I prefer a non original DS in good condition than a original DS in a bad condition , the best option would be a original DS in good condition but that comes with a much higher price , choices , choices , choices .
ramrod schreef:> reselling could be quite difficult because a lot of interior and exterior parts are not orginal
For me a DSuper or a Dspecial with Pallas parts is more intertesting than an original basic DSpesial or DSuper.
Offcourse this car does not have the same value as an oiginal DS Pallas, but for me this car is an interesting seccond best option.
As mentioned before; it is depending on your budget. Choices choices.
Seller claims that the caps and the side skirts are supplied factory - confirms that the data from the German catalog of DS (DS super-5). Moreover, it adds a few things: windows, hubcaps from the regular DS and spare wheels, bumpers, starter, etc. He offered me a price of 12k euros, a lot more than you implying ...
Auto, in fact, looks good. Gaps between body parts are ok, the frame looks nice in my opinion.
Hard decision ...