Advies inzake de DS 21, 1974 van de aankondiging
_bollo_
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 02-05-2015

Gepost: 03 mei 2015 06:13 PM

Hallo aanhangers van de DS Smile

Sorry voor mijn Nederlands - het gebruik van Google diensten tranlsator;)

Ik ben op zoek naar Citroen DS, helaas, hier in Polen, is er nog steeds een levendig forum. Ik ben geïnteresseerd in het model van de foto’s. Het is de DS 21, 1974 na renovatie in 2012. De auto is wendbaar, heeft een paar nadelen te verfijnen, maar ik hou ervan. De auto is ongevalvrij, het had een klein gat in de deur die werd gelast gesloten. Beyond is het niet gelast elementen - alle vellen zijn origineel. Is het allemaal in de auto is het eens met het model? Er is geen tekort aan informatie?

Ik reed en ik heb een vraag:
- Remmen zeer snel te dragen - is dit normaal?
- Voel je wat speling in het stuur - theoretisch regeneratiesysteem in Duitsland (een garantie)

Photos:
https://picasaweb.google.com/101488597549194551935/Ds?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLey7of—PX8-QE&feat=directlink

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 03 mei 2015 06:39 PM
  [ # 1 ]

Voorlopig klik ik maar niet op het linkje…..

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 03 mei 2015 07:45 PM
  [ # 2 ]

niets mis met deze link net als de DS die er erg mooi uitziet op de foto,s

Lijkt mij aardig goed en origineel enkel een paar leuke extra pallas stripjes en wieldeksels die niet origineel zijn.

leuke dashboard cover ook,zal het originele rubber veel langer goed blijven en ziet er netjes uit.

je mist nog een rubber randje van de benzine schelp en je stuur staat op 5 uur als de wielen recht staan?
dit zou eerder half acht/acht uur moeten zijn.

Heb je ook foto,s van het motorruim,motor code?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 mei 2015 08:13 PM
  [ # 3 ]

De oplossing van stuur bekleding en dashboard bekleding is erg netjes gedaan!
Niet origineel, maar misschien zelfs beter!
Maar ik begrijp dat de achterkant niet gelast is?
Dat is niet zeker, want de gootjes en de schelp van de tankbuis zijn niet origineel…
Het kan ook zijn dat er later een stukje binnen-spatbord bij is gemaakt,
Wel netjes gedaan trouwens…
(taal een beetje aangepast voor de translator)

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 04 mei 2015 01:08 AM
  [ # 4 ]

Het beklede stuur is prachtig, dat wil ik ook wel als de mijne moet worden vervangen.

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 04 mei 2015 03:07 PM
  [ # 5 ]

Rene Schoone uit Assendelft verkocht doe-het-zelf lederen hoezen voor het DS schuimstuur voor zo’n 45 Euro (ik vind geen info op zijn website http://reneschoone.dtgwebsites.nl/). Heb ik 2011 gemonteerd en zit nog steeds prima. Goed zelf te doen, naald en voldoende speciaal draad zijn inclusief. Zelf het ‘losse’ schuim zet je er mee ‘vast’ op het frame. Principe is als de bekleding op XM stuur op zijn website, de enkele DS-spaak wordt hetzelfde bekleed als de 4 XM spaken:

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
_bollo_
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 02-05-2015

Gepost: 04 mei 2015 05:23 PM
  [ # 6 ]

Hartelijk dank voor uw feedback!
Hier zijn de foto’s van de restauratie deel van de auto. Het nadeel is de kleur - was oorspronkelijk groen, maar de vrouw van de huidige eigenaar houdt rood.
Ik merkte slecht gemonteerd wiel - dank je wel.
Als voor de elementen van Pallas - volgens de catalogus dit specifieke model moet alle door u genoemde extra’s hebt (strips op deuren, kappen).

Ik vraag me af speling in het stuursysteem - dit is normaal?

Citroen DS21 nr VIN 4551799

Dank u collega’s voor advies!

https://picasaweb.google.com/101488597549194551935/DsRevit2?authuser=0&authkey=Gv1sRgCL-J_77usaXEkQE&feat=directlink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2015 05:37 PM
  [ # 7 ]

Wat voor speling? Met motor lopend mag er geen speling zijn als je aan het stuur draait.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 mei 2015 05:39 PM
  [ # 8 ]

Als de motor niet draait heeft het stuur erg veel speling, dat klopt. Als het hydraulisch systeem op druk is verdwijnt de speling. Bij normaal rijden stuurt de oliedruk namelijk.
En inderdaad, de remmen grijpen erg snel aan. Daar moet je aan wennen.
Aan de buitenkant zitten er Pallas strips en C-stijl op, maar het interieur is niet van een Pallas. De dueren niet en de bediening van de hoogteregeling niet. Het is dus geen originele pallas.
Je kunt hier ook in het Engels je vragen stellen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
_bollo_
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 02-05-2015

Gepost: 04 mei 2015 05:42 PM
  [ # 9 ]

https://picasaweb.google.com/101488597549194551935/DsRevit3?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLPnm76PpZb31AE&feat=directlink

Citroen foto na de restauratie.

Super Jantje1948, writing in the English language is a much easier case;)

Loose on the steering wheel while driving is maybe 3-4mm around the perimeter. I have not driven classic cars, maybe this is normal?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2015 05:52 PM
  [ # 10 ]

Yes, is normal.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
_bollo_
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 02-05-2015

Gepost: 04 mei 2015 09:14 PM
  [ # 11 ]
bogaard77 schreef:

Yes, is normal.

Ok, so superb.
Do you see something, that is abnormal on these photos?
The car was bought in Netherlands in 2011 Wink

What do you think, what price should I offer (in EURO)?

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 04 mei 2015 10:55 PM
  [ # 12 ]

Hi Bollo,

That depends on the size of your wallet tongue wink
But the first thing you have to realize that although the car seams to be in a decent shape reselling could be quite difficult because a lot of interior and exterior parts are not orginal (look at the first comments on this forum). Based on your pictures you have to spend around 2,5k to change these parts. Second thing is that a Citroen DS is a master in disguise concerning restoration work. It looks good, but is it done by an experienced welder, is the paintwork done professional (base coating, rust prevention)etc? So the first question is do you want to keep it for yorself and just enjoy your purchase ? Then go for it and start bidding from 7/8k and end it before 10/11k.
Is your DS- mania just a fling, let this one pass and go for original with an more stable resell price.

Is this an expert opinion? No not in the least, Boogaard is not for nothing the moderator here Smile , But some experience with friends trying to resell restoration jobs from Poland, Romania and Czechoslovakia always ended in tears most of the time because of bad interior and exterior trimming and not using (semi) original repair parts.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 05 mei 2015 09:36 AM
  [ # 13 ]

> reselling could be quite difficult because a lot of interior and exterior parts are not orginal

Well that is depending on the buyer , not every DS buyer is looking for a DS that is 100% original .
I my self did buy a DE20 Special with some Pallas details , but thats ok for me
I prefer a non original DS in good condition than a original DS in a bad condition , the best option would be a original DS in good condition but that comes with a much higher price , choices , choices , choices .

Profiel  
 
Super IDee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 20-02-2010

- ID/DS DSuper4
Gepost: 05 mei 2015 02:31 PM
  [ # 14 ]
ramrod schreef:

> reselling could be quite difficult because a lot of interior and exterior parts are not orginal

For me a DSuper or a Dspecial with Pallas parts is more intertesting than an original basic DSpesial or DSuper.
Offcourse this car does not have the same value as an oiginal DS Pallas, but for me this car is an interesting seccond best option.

As mentioned before; it is depending on your budget. Choices choices.

Profiel  
 
_bollo_
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 02-05-2015

Gepost: 05 mei 2015 04:21 PM
  [ # 15 ]

Seller claims that the caps and the side skirts are supplied factory - confirms that the data from the German catalog of DS (DS super-5). Moreover, it adds a few things: windows, hubcaps from the regular DS and spare wheels, bumpers, starter, etc. He offered me a price of 12k euros, a lot more than you implying ...
Auto, in fact, looks good. Gaps between body parts are ok, the frame looks nice in my opinion.

Hard decision ...

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook