Probleempjes met C3 1.4 Diesel
tys
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 28-03-2015

Gepost: 16 mei 2015 11:26 PM

Goedeavond iedereen,
Ik post dit bericht omdat ik een aantal probleempjes heb met een recent aangekochte citroen c3 2008 1.4 Diesel.
Het zijn eigenlijk 3 problemen.

1. Als ik mijn wagen start en ongeveer 30 seconden laat draaien, dan begint er rechtsvooraan ergens iets te klapperen gedurende ongeveer 5 seconden. Ik weet niet wat dit is maar het klappert maar eventjes en verdwijnt daarna en komt niet meer terug als ik aan het rijden ben.

2. Terwijl ik rijd (vooral in 1e en 2e versnelling, is er een licht krakend geluid, eenmaal ik sneller (in hogere versnelling rijd, verdwijnt dit). Tijdens het rijden heb ik er geen last van, hij rijd normaal maar het klinkt gewoon niet zo gezond en wil vermijden dat het een groter probleem wordt.

3. Dit is eigenlijk het minste van mijn zorgen maar ik zal het toch vermelden, hopelijk heeft iemand van jullie tips. Mijn elektrische buitenspiegels werken zeer stroef, degene aan bestuurderszijde werkt maar gaat zeer stotterend en degene aan passagierszijde gaat alleen maar als ik er wat aan begin te duwen, dan neemt hij het over en klapt in.

Ik hoop dat iemand van jullie tips heeft of gelijksoortige problemen. Ik ben al een tijdje aan het rondkijken op het forum maar vind niets gelijkaardigs.

Groetjes,
Tijs

Profiel  
 
wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 08-08-2010

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 17 mei 2015 12:05 AM
  [ # 1 ]

Spiegelscharnieren dienen regelmatig gesmeerd te worden, bv. bij de reguliere/jaarlijkse onderhoudsbeurten.
Je kunt het deels ook zelf doen door de scharnieren met bv. teflonspray in te spuiten.
Probeer maar eens . . .

Profiel  
 
tys
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 28-03-2015

Gepost: 17 mei 2015 12:24 AM
  [ # 2 ]
wisizu schreef:

Spiegelscharnieren dienen regelmatig gesmeerd te worden, bv. bij de reguliere/jaarlijkse onderhoudsbeurten.
Je kunt het deels ook zelf doen door de scharnieren met bv. teflonspray in te spuiten.
Probeer maar eens . . .

Bedankt voor de snelle reactie, is dat gewoon siliconen spray?

Profiel  
 
wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 08-08-2010

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 17 mei 2015 04:42 PM
  [ # 3 ]

Ja, ik bedoelde ook siliconenspray, maar kon de juiste naam niet zo snel vinden.
Bij niet / te weinig smeren kan de arm afbreken. Dat is bij de mijne een keer gebeurd.
Gelukkig had ik een eerdere spiegel, die in lease-tijd vervangen was wegens uitwendige schade, bewaard.
Het binnenwerk hiervan kon ik dus verwisselen, in privé-tijd !

Profiel  
 
tys
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 28-03-2015

Gepost: 17 mei 2015 06:06 PM
  [ # 4 ]
wisizu schreef:

Ja, ik bedoelde ook siliconenspray, maar kon de juiste naam niet zo snel vinden.
Bij niet / te weinig smeren kan de arm afbreken. Dat is bij de mijne een keer gebeurd.
Gelukkig had ik een eerdere spiegel, die in lease-tijd vervangen was wegens uitwendige schade, bewaard.
Het binnenwerk hiervan kon ik dus verwisselen, in privé-tijd !

Oké erg bedankt voor de tip, ga ik straks eens proberen. Enig idee wat de andere problemen (geluiden) kunnen zijn?

Profiel  
 
wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 08-08-2010

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 17 mei 2015 07:50 PM
  [ # 5 ]

Geen idee wat je andere problemen kunnen zijn.
Voor de duidelijkheid, ik heb een Berlingo 2.0 HDi van 2002.!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook