Oplossingen om speakers goed weg te werken in BX type 1
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 21 mei 2015 02:35 PM

Ik vroeg mij af, zijn er hier mensen die in hun type 1 speakers hebben gebouwd naast de bestaande tweeters?

Mijn idee was de tweeters loskoppelen en bedrading te leggen naar een andere plek zodat er grotere speakers in kunnen. Voor de achterzijde kunnen ze mooi omder de hoedenplank zonder dat je het ziet, maar de voorzijde? Iemand die z’n speakers heeft aangesloten op een andere plek?  In de deuren vind ik niet mooi.

Ik hoor het graag.

Huidig wagenpark:

Citroen c5 break service 2.0 HDI automatique

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 21 mei 2015 05:22 PM
  [ # 1 ]

Toch is in de deuren wel een goed idee. Je kan dan type 2 deurpanelen monteren en klaar ben je. Verder zou ik het niet weten hoe je het goed klinkend kan maken.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 mei 2015 05:58 PM
  [ # 2 ]

Als de boombox nog goed is heb je daarmee, evt. met andere tweeters, veel beter geluid dan met 13cm speakertjes in de deuren.
Bij type 2 is de setup trouwens ook laag/hoog gescheiden: basspeakers in de deuren, tweeters in dash.

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 21 mei 2015 06:22 PM
  [ # 3 ]

dank voor de info.

Ik wou eigenlijk van het hele huidige systeem af, dus tweeters en bassbox afkoppelen. dan 4 speakers (waarvan 2 in de hoedenplank) bouwen en aansluiten op een versterker + woofer in de kofferbak. (die ik trouwens al heb).

als ik in mijn huidige deurpanelen speakers zou bouwen, zal ik dan niet met t raam zitten die niet helemaal meer open kan?

Huidig wagenpark:

Citroen c5 break service 2.0 HDI automatique

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 mei 2015 08:52 PM
  [ # 4 ]
Peteryed schreef:

Toch is in de deuren wel een goed idee. Je kan dan type 2 deurpanelen monteren en klaar ben je.

Als ik het me juist herinner, is dat alleen waar als je ook type 2 spiegels monteert. De stelsteeltjes van type 1 spiegels passen niet op een werkbare manier door de daarvoor bestemde gaten van een type 2 deurpaneel, omdat de bocht in die steeltjes daar te krap voor is. Ik ben met type 1 spiegels op m’n verbeunde T2-werd-T1 Breek bezig geweest, met de type 2 deurpanelen erin. Zo kwam ik erachter dat daar meer verschil in zit dan je zou denken…

Het valt trouwens vast wel netjes te verklussen als je de driehoekjes van een type 1 neemt en ze van de type 2 panelen af zaagt. Maar 1 op 1 passen doet het volgens mij niet.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 mei 2015 09:50 PM
  [ # 5 ]

Voor zou ik houden zoals het nu is. Dus met tweeters in het dashboard en de bassbox eronder. Máár. Er zijn enorme verschillen in kwaliteit van speakers die erin passen. Dat basspeakertje van Citroën is heel niet onaardig, maar vaak zijn de randen gescheurd. De standaard tweeters zou je kunnen vervangen voor een A-merk, iets van Polk ofzo. Kost wat, heb je ook wat. De speakers vóór zou ik dan gewoon aansturen via de headunit. Een extra versterker daar is overkill.

Dan achterin twee 6 X 9 speakers (JBL vind ik geweldig) en een (niet ál te stevige) woofer in de koffer en je weet niet wat je overkomt.

Oh ja, ik heb hier nog een goed bassboxje liggen Wink

Profiel  
 
nik
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 22-09-2014

- Dyane 6
Gepost: 23 mei 2015 10:16 PM
  [ # 6 ]

MDF kist onder de dash geschroefd waar een lage en een midden tonen conus in paste. Klinkt altijd al beter dan plastic .

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook