Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Weet je zeker dat dat een belgische productie is Lopez?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Januari.
-Niet 100% zeker Waterman, Ik ging vanuit vanwege de voorbumper en de orgineel ogende bekleding op de hoedenplank. Ik heb ook een franse ID uit sept. 66 en dat oogt allemaal redelijk hetzelfde. Maar ben absoluut een leek op dit gebied.
Heeft iemand een foto van een chassisnummer bij de veerbol ipv op de goot, zoals hierboven werd besproken?
Weet ik waar ik naar moet zoeken !
Ik heb recent een ds 21 van 67 gekocht (voor een sloopprijs) en moet nog zien wat ik er mee ga doen in de toekomst. Een echte ’ barnfind”, ik hoop binnenkort een paar foto’ s te laten zien. Verscholen in het donker tussen de rommel in een oude garage. Eigenlijk te mooi om te slopen.
Heb hem nog niet aan de praat gekregen (gas en benzine) lijkt geen vonk te geven.
Hij staat nu minstens 4 jaar stil, en is er volgens de oude eigenaar lopend ingereden.
Kan ik hem proberen te starten (nieuwe benzine) of is dat onverantwoord met die oude olie en koelvloeistof ? Doordat hij zover in het donker staat op de laagste stand, krijg ik hem er ook niet zomaar uit in het licht om lekker te sleutelen. Rijden zou beter zijn!
Super leuk en gefeliciteerd alvast!
Ik persoonlijk zou heel heel voorzichtig de slinger erin doen om te kijken of je ‘beweging’ in het blok krijgt. Soms starten onze voitures na 4 jaar maar ik persoonlijk zou er niet op gokken. Citrotech heeft ‘bouten’ te koop die je in de plaats van de veerbollen kunt schroeven zodat er een rijstand/slepen is. Het geheel staat niet onder druk dus dit is een heel stuk makkelijker gezegd dan gedaan. Het meest handige is natuurlijk om iemand mee te nemen van bijv. dit forum want je moet de auto echt effe leren kennnen ook qua bouwjaar bepaling etc.
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006
- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
De truc met de boormachine? Met een pully en een V-snaar kan je de HD pomp aandrijven (als het ding tenminste stuur bekrachtiging heeft)
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Even Googlen levert je twee afbeeldingen op via Daniel Querido waarop het e.e.a. te zien is.
Het blok is wel los en startmotor komt goed rond. Olie ook geen water erbij, wel wat zwart natuurlijk.
Ik heb nog wel die schroefstangen, maar dan moet ik die bollen er af halen liggend op de vieze vloer in het donker tussen de muizen.
Eerst toch maar nog eens proberen te starten. Er zit een luminition electronische ontsteking op, misschien kapot. Eerst maar eens een + naar de bobine trekken…
Van welke maand uit 67 is de auto? Ben wel benieuwd waar het ingeslagen nummer staat bij deze auto.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Hi Rogier, ik ben er redelijk zeker van dat bij een ‘67er het chassisnummer in de regengoot staat (zie foto hierboven van Lopez) en niet op de chassisbalk/ voorsnip. Daar zit namelijk bij een ‘67er de accu.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
klopt helemaal. Volgens mij staat het nummer in de regengoot vanaf de groensysteem modellen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Qua accu locatie zat er geen verschil in belgische en franse producties?
Rogier zit er een wisselstroom dynamo in? Is bijvoorbeeld je laadstroomlampje een kegel of een damschijf? Er zijn namelijk ook veel 68’ers omgebouwd. Zit er een Dv motor in waarbij de verdeler aan de achterkant van het blok is?