Navigatie vervangen
MinM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 26-05-2015

Gepost: 26 mei 2015 11:08 PM

Ik heb een RT6 steken en om eerlijk te zijn het ding doet wat het moet doen maar ben er niet tevreden over.
Nu het nieuwe model in Geneve is voorgesteld zie ik dat er een smeg+ variant is gemaakt voor deze wagen.
Gelet het interieur niet gewijzigd is op de nav unit na dacht ik er mij 1 te bestellen.

Ik bel naar mijn lokale officiële dealer Citroen Belux Antwerpen en zij wisten mij te vertellen dat dit niet mogelijk is.
Ze zeiden dat een aantal stuurbedieningen niet meer zullen werken zoals cruise control?

Een andere dealer zei me dat dit kon maar dit 6000 euro ging kosten.

Iemand al is gaan horen bij zijn dealer?

Huidige NAV(RT6)

SMEG+ nav unit touchscreen in 2015 versie

Buiten dat er knoppen zijn weg gevallen is er weinig tot niets veranderd.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 27 mei 2015 11:45 AM
  [ # 1 ]

Aan de buitenkant niet nee. Maar achter het dashboard moeten er meerdere kastjes, inclusief het scherm, vervangen worden door de nieuwere variant en dat kan zomaar 6000,- kosten.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
MinM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 26-05-2015

Gepost: 27 mei 2015 11:47 AM
  [ # 2 ]

Ik geloof best dat dit geld kan kosten. Wat ik mij dan af vraag is dat ze zulke optie dan wel voor 200€ btwi verkopen op de configurator.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 27 mei 2015 11:54 AM
  [ # 3 ]

Omdat dat de meerprijs is op reeds gemonteerde onderdelen, in jouw geval moeten die waarschijnlijk ook vervangen worden, i.e. de totale prijs.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
MinM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 26-05-2015

Gepost: 27 mei 2015 12:05 PM
  [ # 4 ]

ik denk niet dat je het helemaal begrijpt.

Ik heb reeds alles voor geïnstalleerd, volledige kabelboom met alle aansluitingen en modules zijn aanwezig.
Volgens de info die ik heb is de aansluiting achter aan de unit van de smeg+ op positie na het zelfde.

Mijn vraag is niet hoeveel het kost. de vraag is of het compatibel is met elkaar en ik neem aan van wel daar dit eigenlijk de radio/nav unit vervangen.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 27 mei 2015 12:41 PM
  [ # 5 ]

Ik begrijp je wel maar blijkbaar heb je meer informatie dan ik. In de onderdelendatabase van Citroen op service.citroen.com zie ik namelijk nog geen SMEG+ configuratie voor de DS5. Maar je beantwoord je eigen vraag al, als alles hetzelfde is dan zal het ook wel compatibel zijn.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 27 mei 2015 01:12 PM
  [ # 6 ]

Volgens mij is de vraag of de SMEG+ softwarematig compatible is.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
A3 rijdt C6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 20-09-2010

Gepost: 27 mei 2015 10:37 PM
  [ # 7 ]

Dag,

Ik heb een DS5 180 BlueHdi SoChic van sept 2014. Met als extra’s leer, bi-xenon en Denon geluid.
Bij het verschijnen van dit type was de navigatie geen standaard meer. Maar een optie. Is vergeten aan te vinken.

Er is door de importeur een after market navigatie systeem ingezet. Met een touchscreen van het merk Road Rover als ik op internet zoek.
Alles werkt, cruisecontrole, stuurbediening installatie, usb aansluiting, radio van Denon, cd speler, achteruitrijcamera en natuurlijk de navigatie in 3D.
Het bevalt goed. Navigatie snel in te stellen via toetsenbord. Dus geen gedraai met knop. Ik dacht dat dit aftermarketsysteem zo’n 700 euro kost.

Wel iets wat ik nog niet hebben kunnen oplossen.
Via scherm kan ik bijvoorbeeld km/l of l/km instellen voor de rechterklok in dashboard.
Daarna is mijn boardcomputer in het engels overgegaan, dus de melding dat je je sleutel moet verwijderen is nu in t engels. Terwijl hij keurig in het Nederlands is afgeleverd. Moet het nog maar eens navragen. Touchscreen is gewoon in t Nederlands gebleven overigens.

Groetnis
Adri

Profiel  
 
MinM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 26-05-2015

Gepost: 28 mei 2015 06:47 AM
  [ # 8 ]
Thijs schreef:

Ik begrijp je wel maar blijkbaar heb je meer informatie dan ik. In de onderdelendatabase van Citroen op service.citroen.com zie ik namelijk nog geen SMEG+ configuratie voor de DS5. Maar je beantwoord je eigen vraag al, als alles hetzelfde is dan zal het ook wel compatibel zijn.

De dealers hebben bevestigd dat de nieuwe unit van het type smeg+ is. Hij zal er niet in staan omdat deze nog niet beschikbaar is. Een test zou kunnen zijn of de nieuwe gril en/of de full led signature koplampen er ook in staan.


ik heb een login via mijn werk verkregen en de nieuwe bumper staat in de lijst dus ik neem aan de smeg+ met touchscreen ook

er staan bijzonder veel modellen dus ik kan niet zeggen welke het zou zijn.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook