Beste C4 (Grand) Picassorijders,
Een maatje van is op zoek naar een grotere auto. Hij heeft drie kinderen en de C4 Grand Picasso lijkt hem wel wat. Ik heb wat in dit topic gezocht, maar geen aankooptips gevonden.
Het gaat om een Grand Picasso op benzine, budget zo’n € 8 tot € 10.000. Waar moet je op letten?
Wat ik zelf wel heb gelezen:
- geen THP
- geen Exclusive vanwege mogelijke problemen met de niveauregeling op de achteras
- geen EBV6
Ik begrijp dat het inklapsysteem van de stoelen kwetsbaar is. Klopt dat?
Kun je beter een 1.8 of 2.0 liter nemen in plaats van een 1.6 VTI? Ik lees wel eens wat over olieverbruik van de 1.6 VTI.
Hoor graag!
Groeten, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Persoonlijk vind ik die 1600 Vti niet fijn. Hij maakt veel toeren bij 120, heeft onderin weinig power en 120 pk is niet heel veel voor zo’n forse auto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik zou zoeken naar een 2.0.
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
2.0 is idd. een fijne motor. Het inklapsysteem van de stoelen heeft bij mij altijd perfect gewerkt.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik geef door dat hij het beste op zoek kan naar een 2.0.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!