vreemd remprobleem
lodola235
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 21-06-2015

Gepost: 21 juni 2015 10:12 PM

Hallo,
Heb een 1600 diesel 55 KW lichte vracht van 2009 met 75.000 kms op de teller.
prima wagen, maar…
hij het monteren van nieuwe banden, merkte ik dat de rechter velg heet liep,
dus de remklauw gecontroleerd, en die zat vast, dus nieuwe klauw, voorblokken (de ‘sleep plaatsen mooi ingevet met keramisch vet) en schijven, was beter, maar de velg liep nog vast, dan binnen gedaan in de garage, en die hebben de flexibels vervangen, en de remkracht verdeler los gemaakt, resultaat,weer beter, maar de velg loop nog heet, dan met niet draaiende motor rempedaal ingedrukt, en remklauw kwam mooi los, met draaiende motor dacht ik iets minder maar mss is dit omdat ik dan reeds meerdere keren geremd had.
en dan een test rit gemaakt met zo weinig mogelijk te remmen (alleen met hand rem)  en na ong. 10 kms is de schijf heet, terug naar huis gereden, en de wagen opgekrikt, kan het wiel nog net draaien, maar rem sleept, de ontlucht nippel losgedraaid, en de klauw is mooi los, dus dan de hoofdremcilinder los gemaakt, maar niks aan te zien. ook de stalen remleidingen zien er buiten af ok uit…
o-ja ook de vide pomp gecontroleerd : met niet draaiende motor rem opgepompt, tot hij knal hard is, auto starten, en het pedaal kan je mooi stilletjes indrukken,
weet iemand nog raad met mijn epistel ?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 22 juni 2015 03:03 PM
  [ # 1 ]

Dat lijkt me dat de hoofdrempomp de druk niet helemaal los laat !

Als je de ontluchtingsnippel open zet en het probleem is weg , kan niet alle druk terug naar het reservoir .

Nu zijn er twee mogelijkheden : of de pen die de rempomp bediend staat te strak : pomp komt niet helemaal terug tot zijn nul positie , weet niet of dit bij deze auto af te stelen is .

of de hoofdrempomp heeft een intern probleem met de terugloop : vervangen !

Succes , Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook