Eindelijk ook een C6
Citroënnetje01
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 21-10-2013

- C5 2.2 HDi Break Exclusive automaat
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
Gepost: 20 juni 2015 02:21 PM

Goedemiddag allemaal,

Normaal gesproken ben/was ik zeer actief op het C5 forum vanwege mijn C5 2.2 HDI exclusive Break uit 2004. Bevalt nog steeds uitstekend. In Februari heb deze ‘blauwe dame’ naar JO gebracht voor een ‘verwenbeurt’. Grote beurt, automaat spoelen en allerhande (kleine) losse eindjes laten doen.

En daar stonden ook 2 C6’en. Zijn eigen 3.0 benzine en een 2.7 HDI. En wat waren ze mooi….Omdat ik toch moest en wilde wachten in Nieuw Vennip had ik tijd genoeg om de auto’s te bewonderen. Het zaadje werd daar dus al gepland.
Omdat de C5 niet helemaal in een dag helemaal klaar zou zijn zou ik 2 maanden later terugkomen om de laatste dingen te laten doen. (Eerder kon niet vanwege werkverplichtingen elders)

Ondertussen werd het zaadje groter en groter….

Toen ik weer kwam om de ‘blauwe dame’ te brengen kreeg ik als leenauto de C6 van Johan mee….Deze heb ik 2 dagen meegehad en toen wist ik het zeker: Er moest een C6 aan het wagenpark toegevoegd worden! Naast de C5 hadden we namelijk ook nog onze C3 Pluriel (‘Pluisje’).
Met mijn vrouw overlegd met de gebruikelijke argumentatie…”..Ik rijd er niet veel mee omdat ik 6 maanden per jaar weg ben..”, “..Ze rijdt fanatantisch..”, “Moet je kijken wat een schoonheid op wielen..”, enz.

Gelukkig is mijn vrouw een weldenkend mens..Smile en ging ze accoord op 1 voorwaarde. ‘Pluisje’ moet dan plaatsmaken. Nu stond de C3 ook al bij JO vanwege een paar dingen die eraan moeten gebeuren en die vielen wat buiten mijn begroting voor de C3 dus ja…..schoorvoetend ging ik accoord.

En dan sinds afgelopen maandag staat ie voor de deur. De zilvergrijze 2.7 (juni 2006) die bij Oldenhage te koop stond. Door omstandigheden nooit een meter (proef)gereden in deze auto, dus ik ga derhalve helemaal af op de goede naam van en het vertrouwen dat alle ongemakken worden weggestreken door JO. Maar dat komt zeker goed.

Doordat ik hem pas maandag kon halen en ik alweer dinsdag in het vliegtuig zat om te gaan werken, heb ik welgeteld 1 hele dag van mijn nieuwe C6 kunnen genieten. Al wel wat dingetjes ontdekt, zoals o.a. de PDC, ontbrekende onderhoudsboekjes en manual…niet schokkend, allemaal dingen die opgelost kunnen worden.

Ik zal zeker de aankomende tijd vragen stellen over deze prachtige auto en ik hoop ook dat ik een nuttige bijdrage kan leveren in het beantwoorden van vragen. Ik heb, na 20 jaar Citroen (2 x CX, 1 x 2CV, 2 x BX, 3 x C5) inmiddels wel een beetje ervaring met deze auto’s met karakter…:-)

Groet
Didi

Afbeelding Bijlagen
C6 Citroennetje forum.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos.

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 21 juni 2015 03:22 PM
  [ # 1 ]

Mooi verhaal en gefeliciteerd met je aankoop.

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
Elvis
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 313
Geregistreerd: 20-08-2007

Gepost: 21 juni 2015 07:36 PM
  [ # 2 ]

very good

The King is in de building

Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011

Citroen C3 14 exclusief 2003

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 22 juni 2015 05:59 PM
  [ # 3 ]

Zeker leuk verhaal, en veel plezier met je C6!

Ik geniet er ook nog iedere dag van en wen er maar aan dat het veel kijkers trekt, als ik de auto voor het huis heb staan maak ik vaak mee dat mensen even de auto van dichtbij willen zien.

Met andere auto’s nog nooit meegemaakt. Smile

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
Citroënnetje01
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 21-10-2013

- C5 2.2 HDi Break Exclusive automaat
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
Gepost: 22 juni 2015 06:05 PM
  [ # 4 ]

Haha,

Ik geloof het zeker. Ik ging/ga zelf ook altijd even een rondje lopen rond een C6 wanneer ik er een ‘in het wild’ zie.

Helaas ben ik nu zelf niet in de buurt van de dame, mijn vrouw zal nu even alle bewonderende blikken in ontvangst moeten nemen (voor de auto dan, he….)  Smile)

Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook