Klapperende relais injectie
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 24 juni 2015 04:02 PM

Heel vreemde veschijnselen bij een DS 21 injectie halfautomaat :

Zonder dat het contact aan staat is   de pomprelais al aan het klapperen , pomp gaat effectief ook mee !

Soms duurt dit enkele seconden , soms blijft het voortgaan .

Dit is nog de eerste kabelboom in deze wagen die wel maar 100.000 km heeft maar natuurlijk wel zijn jaren ( januari 1971 )

Ik kan op het eerste zicht niets vinden ,

Heeft iemand deze symptomen ooit al meegemaakt ? En wat was dan het probleem natuurlijk ......

Relais krijgt spanning rechtstreeks van de batterij , min komt uit de calculator .....
K
Kan die van slag zijn zonder dat hij spanning van het contact heeft ?

Dank , Walter nice day,

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juni 2015 04:14 PM
  [ # 1 ]

Je zegt met contact aan..

Als die draad naar ECU ergens tegen de aarde ligt krijg je dit…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 juni 2015 04:47 PM
  [ # 2 ]

Bogaard:  “Zonder dat het contact aan staat is   de pomprelais al aan het klapperen”.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 24 juni 2015 05:20 PM
  [ # 3 ]

Slechte massa van het relais, zodat er soms op de massa in feite +12 volt staat en het relais massa trekt bij de ecu die uit staat?
edit Niet goed gelezen, trek de suggestie in.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 24 juni 2015 05:54 PM
  [ # 4 ]

De plus naar het brandstofpomprelais komt vanaf het algemene voedingsrelais (3) Om het brandstofpomprelais te laten werken moet er een min van de regelkast komen en relais 3 via het contact de plus spanning. Denk dus eerder dat het probleem te maken heeft met de voeding vanaf het contactslot naar relais 3 en tevens de spanning op je bobine. Zet maar eens een voltmeter op het + contact van je bobine om dit te controleren.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook