toerentalregeling cx 22trs met airco
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 25 juni 2015 08:57 PM

Ben ook bezig met mijn airco installatie . Nu heb ik een vraagje over het versneld stationair toerental als de airco inslaat bij stationair draaien van de motor. Werkt volgens mij met vacuüm van het inlaatspruitstuk en nog een aantal luchtslangetjes ,tevens nr 6 en nr7 op de tekening ?weet iemand hoe dit systeem werkt? Nummer 1 in de tekening is bij mij stuk kan ik deze doorverbinden of afdoppen?
Nu zakt het toerental met inspringen airco erg irritant als dan ook de hd pomp af en toe inkomt dan zakt het toerental zomaar met 300 t/min is niet echt fijn.
Ik hoor het graag als iemand het weet.
mvg, joost

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 27 juni 2015 10:08 AM
  [ # 1 ]

Hoi, dat systeem hoort inderdaad bij de stationair regeling bij 22trs airco autos.
Het is al even terug, maar ik heb 2x zon trs gehad. Bij eentje was het defect. Dagen naar gezocht.

In de werkplaatshandboek van de CX staat er kort wel iets over genoemd.

een normale 22trs heeft ook zon systeem maar veel simpeler. Dan zit er maar een klepje tussen.

Wat er eigenlijk gebeurt is dat met vaccuum er een hendel wordt aangetrokken op de carbu. Zodat ie harder loopt.
Dat gebeurt met koude motor en of omdat de airco aan is.

waarom denk je 1 defect is? Volgens mij was het zo, dat 1 is voor de bijregeling van de koude motor.
Heeft niets met de airco regeling van doen. Bij koude motor staat 1 open, dan trekt met vacuum de hendel aan en gaat ie harder lopen.
Als ie warm is gaat 1 dicht. Bij een 22trs moet je zonder choke kunnen rijden bij gewoon weer.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 27 juni 2015 12:13 PM
  [ # 2 ]

bedankt voor de uitleg.
nr 1 is kapot de twee aansluitingen voor de slangetjes zijn afgebroken. Heb er al een besteld bij garage hydrauliqe.
Is indd voor extra gas bij koude / halfwarme motor.
Heb allemaal nieuwe silecone slangetjes vervangen maar werkt nog niet als de airco aangaat zakt het toerental gewoon. Ik denk dat dat toch aan die twee elektro-klepjes ligt, zo niet zal het probleem bij nr4 zitten.
gr, Joost
p.s. dat citroen er voor gekozen heeft deze twee elektroklepjes op een erg vochtgevoelige plaats te plaatsen namelijk achter de rechterkoplamp ;-(

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 27 juni 2015 04:11 PM
  [ # 3 ]

Ja ja de luchtklepjes nr:6 en nr:7 werken goed als de airco inkomt maar nog steeds een dip in toerntal mmmm
Toch nog ff werkplaatsboek ingekeken en aan de hand daarvan membraan nr:5 afgesteld op plus/min 900 t/min.
En jawel het werkt weer als het hoort ,,,airco in blijft het toerental mooi op plus/min 900t/min lopen.
mvg, joost

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook