Raamgeleider er uit,  maar nu er weer in!
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 28 juni 2015 01:57 PM

Een paar weken geleden de achterste raamgeleider van de linker voordeur er uitgehaald om goed bij het slot te kunnen.
Vandaag weer gemonteerd, maar ik hield 2 grote ringen over, van verschillende dikte.
Ik herinner mij vaag dat deze tussen de geleider en de deur komen, maar weet dat niet zeker.
Ook omdat ze niet even dik zijn. Welke hoort onder en welke boven?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 juni 2015 09:00 PM
  [ # 1 ]

Op het onderste tapeind hoort buiten 1 dunnen grote ring en binnen een niet vaststaand aantal ringen, dikke of dunne. Deze zijn om de raamgeleider goed af te stellen, zodat het raam goed staat.
Op bovenste tapeind buiten 1 kleine ring en binnen een niet vaststaand aantal ringen. Ook voor de afstelling.

Dus: voordat je een raamgeleider demonteert, markeer bv met potlood waar hij precies zit, want bovenste gat heeft boven onder speling, onderste gat heeft speling in 2 richtingen. Let daarna goed op hoe de ringen zitten en leg dat vast.

DS-TT gaat over enige tijd een instructie film maken over het demonteren van het binnenwerk van de DS deur.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 28 juni 2015 11:10 PM
  [ # 2 ]

@Egbert,
Je hebt het over binnen en buiten. Ik begrijp niet precies wat je daar mee bedoelt.
Kun je dat uitleggen??

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 juni 2015 11:14 PM
  [ # 3 ]

Met buiten bedoel ik aan de buitenkant van de deur onder de moer. Met binnen bedoel ik binnen kant deur, gelijk op het tapeind van de raamgeleider.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 28 juni 2015 11:19 PM
  [ # 4 ]

Aha, op die manier. Zal het es proberen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook