C4 Coupe 1.6 in Enschede
bdalenoord
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 08-03-2011

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16v VTR
Gepost: 30 juni 2015 09:45 AM

Hoi! Bas hier, 21 en woonachtig in Enschede. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als softwareontwikkelaar en in het weekend ben ik graag met alles op wielen bezig.

Citroën is binnen onze familie zeker geen onbekend merk, de vele verhalen over hoe mijn opa vroeger zelf ‘de Eend’ in 1 weekend uit elkaar haalde en weer in elkaar kon zetten doen nog altijd de ronde. Sinds mijn 10e is mijn vader al in bezit van een mooie Eend waarmee we jaarlijks op vakantie gaan.

Afgelopen Citromobile is mijn oog gevallen op een mooie C4 Coupe op de parkeerplaats en op dat moment heb ik besloten dat ik per se zo’n auto zou moeten hebben. Ik was al op zoek naar wat anders en dat heb ik nu gevonden:


Grote foto


Grote foto


Grote foto


Grote foto


Grote foto

Een C4 Coupe 1.6 16v uit 2005 met nog geen 80000 kilometer op teller en een complete bekende onderhoudshistorie.

Wat een heerlijke auto! Comfortabel, luxe en ook nog eens prachtig om te zien! Kortom, voorlopig een blijvertje.

Onderhoud aan de auto gaan we zelf doen (da’s het handige aan een automonteur als broertje), dus waarschijnlijk ben ik nog wel eens te vinden in de meer technische delen van het forum… Zaken die eraan zitten te komen:

- Distributieriem bereikt eind augustus de respectabele leeftijd van 10 jaar. Die gaan we dus maar eens vervangen, inclusief waterpomp
- Grote beurt
- Inbouwen uitbreiding radio (SD-kaartlezer)

Citroën C4 Coupe 1.6 16v 2005

Profiel  
 
True
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 20-06-2015

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16v VTR+
Gepost: 30 juni 2015 10:22 AM
  [ # 1 ]

Zeker geen verkeerd kleurtje, toevallig op het Saxion gezeten met studie voor je baan?
Ben wel benieuwd hoe je de radio gaat uitbreiden vind zelf een cd speler (zonder mp3 data) en radio wel een beetje karig en om die nu te vervangen voor een van pioneer die dat wel heeft dan ben ik ook de stuurknoppen kwijt.

Foto’s ook van tweakers een man van mijn hart!

Profiel  
 
bdalenoord
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 08-03-2011

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16v VTR
Gepost: 30 juni 2015 10:26 AM
  [ # 2 ]

Idd hang ik ook op Tweakers. Heb niet op Saxion gezeten, volg nog een deeltijdstudie Informatica (begin aan het 4e jaar) aan de HAN.

Mijn C4 is voorzien van de originele RD4 radio. Deze kon standaard uitgebreid worden met een CD-wisselaar, de aansluiting hiervoor is aanwezig maar de wisselaar bij mij niet. Yatour heeft een interface gebouwd welke zich voordoet als CD-wisselaar maar waar je een SD-kaart of USB in kunt plaatsen: linkje

Enig nadeel is: deze moet je aanmelden in de boordcomputer. Ik ben dus nog op zoek naar iemand in de regio Twente wie een Lexia-interface heeft om zo’n ding aan te kunnen melden, anders moet ik zelf zo’n interface aanschaffen.

Citroën C4 Coupe 1.6 16v 2005

Profiel  
 
True
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 20-06-2015

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16v VTR+
Gepost: 30 juni 2015 12:05 PM
  [ # 3 ]

Ik heb ook zo’n RD4 B5 radio ja. Ook origineel kwam in de boekjes al iets tegen van inderdaad zo’n cd wisselaar.

Heb bij mijn vorige auto’s en voor de auto van me vader altijd een vagcom software en kabel gehad, zal me eens verdiepen in die lexia interface wat dit klinkt wat mij betreft wel leuk Smile

Zit bij mij ook al een parrot ingebouwd alleen ben ik daar ook alles behalve tevreden over. Geluid kwaliteit is slecht en kan door de kabel niet uit het zicht worden weg geborgen dus die moet er wat mij betreft ook maar tussen uit.

Ps. Heb nog een oud studiegenoot op han zitten heb daar zelf ook nog op een blauwe maandag gestudeerd. Wel betere school dan Saxion naar mijn ervaring.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 01 juli 2015 08:58 PM
  [ # 4 ]

Tweaker nummer 3 meld zich Smile

Ik heb ook de RD4 radio, maar ik heb wel de 5-cd wisselaar (in de middenarmsteun), die kan ook mp3 cd’s schijnt. Ik ben er niet kapot van om telkens met cd’s te zeulen, dus wil eigenlijk een oplossing met een USB-stickje in het dashboard kastje of via de Parrot die al in de auto zat. Echter kwaliteit van muziek via die Parrot is waardeloos.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
True
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 20-06-2015

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16v VTR+
Gepost: 01 juli 2015 10:26 PM
  [ # 5 ]
FastFred schreef:

Tweaker nummer 3 meld zich Smile

Ik heb ook de RD4 radio, maar ik heb wel de 5-cd wisselaar (in de middenarmsteun), die kan ook mp3 cd’s schijnt. Ik ben er niet kapot van om telkens met cd’s te zeulen, dus wil eigenlijk een oplossing met een USB-stickje in het dashboard kastje of via de Parrot die al in de auto zat. Echter kwaliteit van muziek via die Parrot is waardeloos.

Elke keer met CD’s te zeulen? Op 5 cd’s kun je in 256kbps kwaliteit meer dan 31 uur aan muziek kwijt. Tuurlijk is een 32GB usb stickje(uit het zicht) wel stukken makkelijker en kan er ook 10x zo veel op als op 5 CD’s maar ja wat heb jij te klagen :p wij moeten het doen met 1 audio-CD / radio.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 01 juli 2015 11:52 PM
  [ # 6 ]

Ja, moet ik zelf CD’s gaan fikken en als ik er een paar nummers af wil hebben en een paar anderen er bij op kan ik de cd wegflikkeren. Dan liever een USB-stickje, veel sneller, stoort niet over drempels en kost minder dan een pakje CD’s

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook