4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
2CV6 club- rijden!
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 11 maart 2015 11:03 AM
  [ # 46 ]

nou.. het loopt nu en elk geval niet via de uitlaat. de benzineleiding loopt langs het chassis en komt pas in de buurt van het linkertrekoog, dus recht onder de benzinepomp, omhoog. vlak voor ie omhoog gaat, dus de bocht van slangetje 6, daar zit dat metalen pijpje.

In deze afbeelding is het metalen pijpje nummer 7.

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
makado
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007

- Ami 8 berline business edition
Gepost: 12 maart 2015 08:46 PM
  [ # 47 ]

Antwoord van een leek:

Ik denk dat de metalen buizen zorgen voor stevigheid en de rubber slangen moeten de trillingen opvangen.

Anders was alles rubber ( dan zwabbert het alle kanten op ) of alles metaal en brak het door metaalmoeheid.

Maar ik ben een leek en denk wat in mijn ogen logisch lijkt.

Succes met je reconstructie.

Maurice

La vache qui rit.

Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 15 maart 2015 10:41 AM
  [ # 48 ]

http://www.youtube.com/watch?v=-g3ZZriV9KQ

Een proefritje. De remmen moeten nog wat beter ontlucht worden, de motor sputtert als ik te snel gas geef en er zitten nog geen deuren in maar het komt een heel eind

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 17 maart 2015 02:17 PM
  [ # 49 ]

het wordt weer een auto, de spatborden zitter er op, het dakje en de ramen zijn gemonteerd en de motorkap en kofferklep is teruggeschoven. In het filmpje wat ik al had gepost is te zien dat ie zelfs al rijdt! Alleen nog niet echt lekker. De 123 heb ik statisch afgesteld (boortje door gat en dan in het vliegwiel, ontsteking zo draaien dat het lampje brand etc.) maar het loopt voor geen meter. de kleppen heb ik al gesteld. moet ik hem met een stroboscoop gaan stellen, zit de vlotternaald niet goed meer of zuigt ie ergens lucht aan? stationar loopt ie prima maar als ik het gaspedaal intrap dan slaat ie af, behalve als ik heel langzaam het gas intrap. ideeën?

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 17 maart 2015 03:29 PM
  [ # 50 ]

Of valse lucht wordt aangezogen kun je snel genoeg uitsluiten, even met de remmenreiniger langs de bekende plaatsen. Je 123 zou je niet me een stroboscoop hoeven te stellen, de curve zit al geprogrammeerd. Misschien wijs om inderdaad je vlotter hoogte te controleren/stellen.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 17 maart 2015 07:31 PM
  [ # 51 ]

Ik weet het ook niet zeker. Maar achter op de tank heb je dat ijzere pijpje niet. Voor wel.
Naar mijn idee te maken met de hitte die je voor hebt. De kunstofleiding in combi met rubber zou wel eens los kunnen schieten bij hitte.
Omdat ze beide flexibel zijn.

Je onsteking staat dan goed. Vlotter even checken, maar dat heeft met rijden meestal niet zon invloed.
Zoiezo als motor helemaal uit elkaar geweest is, eerst even rijden voor je een conclusie kan trekken.
Krijg ie wel benzine? Zit er een nieuwe benzine pomp op? Benzine pompen geven soms snel de geest als ze droog staan.
Gaat membraam lekken en lucht aanzuigen.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 02 juli 2015 12:25 PM
  [ # 52 ]

het zit allemaal al weer een maand of 2-3 inelkaar. Lekker rijden met open dakje tijdens dit weer! echter heeft zich wel een storing aangedaan; koud loopt de motor prima stationair en trekt ie lekker op. Warm loopt ie aardig stationair maar op het moment dat ik wil optrekken en dus het gas intrap slaat ie bijna af. Doe ik het heel lamgzaam dan sputtert en hikt ie een paar sekonden en dan trekt ie gewoon op. Die hik heeft ie in alle versnellingen en als ik bv in zn 3 zit, het gas loslaat en even later weer intrap dan lijkt ie te willen trekken, dan hikt ie een keer flink en daarna trekt ie weer. Ik vind het raar dat dit alleen warm gebeurd want dat zou richting de bobine wijzen maar dan met andere symptomen. weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 juli 2015 12:30 PM
  [ # 53 ]

accelleratie sproeier verstopt/ kapot?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 02 juli 2015 12:46 PM
  [ # 54 ]

dat is toch dat messing pijpje in de carb. wat in de venturi piest? ik ga hem zo even op de parkeerplaats openschroeven want ik dacht daar ook aan maar koud heb ik er niet echt last van.

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 02 juli 2015 01:06 PM
  [ # 55 ]

Heb je je vlotterhoogte al eens gecontroleerd?

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 02 juli 2015 05:09 PM
  [ # 56 ]

acceleratiesproeier werkt. De vlotterhoogte heb ik een tijdje geleden ‘gecontroleerd’ maar de bschrijving van het handboek biedt niet echt duidelijkheid over wat de bepaalde afstanden nu moeten zijn tussen welke punten van de vlotter. Heeft iemand daar een foto/ goede beschrijving van?
De volgende verdachten zijn de pakkingen. en dan de bobine.

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 juli 2015 05:16 PM
  [ # 57 ]

Ik zou toch eerst de bobine eens omruilen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 08 juli 2015 01:37 PM
  [ # 58 ]

nieuwe bobine besteld en binnen maar het monteren moet even wachten tot ik weer terug ben van vakantie.

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook