n00b vraag over boordcomputer en radio
jbweb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 08-07-2015

- DS 3 1.6 e-HDi Airdream So Chic 68KW
Gepost: 09 juli 2015 12:25 AM

Ik ben al jaren een groot Peugeot 206 fan, maar sinds ik tegen de 50.000km per jaar rijdt werd het toch tijd mijn ruim 10 jaar oude 206 1.6 16v benzine wagentje in te ruilen.

Mijn voorkeur ging uit naar een zuinige diesel en dan het liefste een 208 of een DS3.
Gezien het grote aantal kilometers dat ik nu rijdt was enige haast geboden, per week scheelt het €50,- aan brandstof.

Aangezien ik geen monteur ben en mijzelf niet direct een handige sleutelaar vind, wil ik voor een dealer onderhouden jong-tweedehands gaan. De Peugeot dealer in Almere was echter zo absurd asociaal en compleet niet van plan mij een auto te verkopen dat de weegschaal snel op Citroën stond…

Hier vond ik een 3,5 jaar oude DS3 1.6 e-HDi So Chic Airdream. Zag er erg goed onderhouden uit, maar 70.000km op de teller en complete historie bekend. Natuurlijk had ik nog weken kunnen zoeken, tobben en afdingen, maar wat ik al zei, het liefste zou ik hem dezelfde dag nog meenemen.

Nu ben ik dus nog helemaal bleu voor wat betreft de DS3 en de verschillende uitvoeringen. Toch informatie waar ik me wat beter in had moeten verdiepen, want inmiddels ben ik er achter dat er een monochroom display A scherm in zit (dus geen USB, geen bluetooth en gewoon wat minder chique uitstraling.
Verder kan ik de standaard, simpele radio wel vervangen door mijn mooie pioneer met parrot, maar dan kan ik blijkaar niet meer bij een aantal instellingen van de boordcomputer.
Verder is het standaard geluid van deze instapper ronduit slecht. En dat is een understatement!!!

Nu heb ik de afgelopen dagen heel wat op dit forum en het Internet gezocht, maar heb nog een aantal zaken niet helemaal scherp.

Ten eerste lees ik veel over ingebouwde subwoofers en een extra speaker in het midden van het dashboard. Wat ik niet helemaal kan achterhalen is of dit enkel voor de HIFI packs geldt, of dat dit (of delen hiervan) in alle DS3’s zitten (of voorbereid zijn).

Daarnaast vraag ik mij af of achteraf nog een andere boordcomputer (of is dit enkel een scherm) ingebouwd kan worden?
Bijv. een display C of de MyWay / eMyWay systemen (welke natuurlijk een aanpassing van het dashboard nodig heeft).

Als laatste vraag ik mij af of de standaard radio vervangen kan worden voor en (net model) andere radio waar wel de mogelijkheid op zit om de boordcomputer instellingen te kunnen aanpassen.

Ik ben geen dikke tuning fan, dus ik heb liever goede kwaliteit spullen (heb al flink wat goede audio liggen van mijn 206) of echte Citroën spullen en geen verzaagde dashboards en goedkope, slechte namaak onderdelen als dit niet nodig is.

Wie kan mij wat meer vertellen? Alvast bedankt…

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 09 juli 2015 12:53 AM
  [ # 1 ]

Die subwoofer en tweeter zijn inderdaad onderdeel van het HiFi-pakket. Wat betreft het achteraf inbouwen van een MyWay/eMyWay, ik ben dit tot op heden nog niet tegengekomen wat er op kan duiden dat het een uitzonderlijk project zal worden als je ervoor zou kiezen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook