12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12
   
Doe het zelf; uitlezen en resetten ECU, vering, ABS etc dl.2
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 05 april 2010 09:22 PM
  [ # 166 ]

O shit, de startblokkering, daar heb ik niet aan gedacht om die in te toetsen

Goeie tip!  bravo

Ik ga gelijk weer even een uitleespoging doen, het is nog net licht.
Jullie horen het nog wel. Wink

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 05 april 2010 09:41 PM
  [ # 167 ]

Helaas, net nog even geprobeerd om de HA-comp. uit te lezen, maar ook met de startcode ingetoetst lukt het me niet. confused

Weer krijg ik niet eens de de code 12 eruit.

Wel valt het me op de het lampje flauwtjes brand zodra de stekker in de aansteker zit en het knijpertje contact maakt met iets.

Als ik dan op het knopje druk gaat het lampje feller branden.

Dat het lampje fel brandt als je op het knopje drukt lijkt me normaal, maar dat die flauwtjes brandt, is dat wél normaal? Rolling Eyes

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 05 april 2010 10:28 PM
  [ # 168 ]

Van dat lampje is wel normaal.

Kan het zijn dat er bij jou een nieuwere VC in zit? Eéntje die niet meer met het kastje is uit te lezen? Iets anders kan ik niet verzinnen, aangezien een VC normaal gesproken altijd wel lukt.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 05 april 2010 11:29 PM
  [ # 169 ]

Het lampje mag flauw branden, maar check voor de zekerheid even het volgende; niet aansluiten op de computer, maar alleen de stekker erin stoppen. Het lampje moet dan uit blijven of heeeeel flauw branden. BIj indrukken moet het lampje dan gaan branden.

Verder luistert het inderdaad heel nauw. Probeer het nog eens met 3 seconden, 4 en 5 seconden drukken.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 06 april 2010 12:45 AM
  [ # 170 ]

HA + ABS computer lukte mij prima met een tijd van 3 seconden (Ik heb een TCT uit 1995, maar is laat op kenteken gezet dus komt ook uit modeljaar ‘94 Wink)

De MM computer lijkt idd erg kritisch, ik heb die nog niet zover gekregen om het achterste van z’n tong te laten zien. Maar ik heb ook nog geen 10 minuten geprobeerd hoor.

Het door jou beschreven gedrag van het LEDje is overigens normaal. En bij de ene computer brandt het LEDje feller dan bij de andere (zonder te drukken).

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 06 april 2010 08:43 PM
  [ # 171 ]

Als ik alleen de stekker in de aansteker stop, blijft het lampje uit.
Zodra ik massa maak met het knijpertje (of op een pin zet) gaat die flauwtjes branden.
Valt me wel op dat die bijvoorbeeld op de pin van de ECU harder flauwtjes gaat branden dan op de pin van de ABS. Rolling Eyes

En het is me net gelukt om de ABS computer uit te lezen.  cool smile
Die gaf de codes: 12 - 25 - 31 - 32 - 11
Dat betreffen alledrie wielsensor.
Na het resetten bleef alleen code 31 staan, en waren 25 en 32 weg.


Maar het is me dus nog niet gelukt om de HA computer uit te lezen. confused
Zou het niet kunnen dat die op een andere pin zit dan E2?

De ABS heb ik immers onder E3 gevonden i.p.v. onder E1 wat in de handleiding staat…

Profiel  
 
Sarinora
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 26-01-2010

- XM 3.0 ltr - V6 - 24V - 204 PK - Handgeschakeld,
Gepost: 22 juli 2010 03:38 PM
  [ # 172 ]

Hallo Frank,
Ik kan helaas alleen maar C3 uitlezen. Stekker in sigarettenaansteker, Krokodilletje op C3, contact maken, lampje kastje gaat branden (startblokering eraf, anders krijg je foutmelding 56) en het kastjes leest het netjes uit.
Maar F1 is maar eenpins (Airco diagnostics)  en dat is de onderste (dat zou dus F3 volgens de beschrijving moeten zijn)
Dus op die onderste pin van de Airco dianostics gaat er geen lampje branden!!!!!


Heb een XM 3.0 ltr - V6 - 24V bj dec. 1994

Mvrg

Benny

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 16 januari 2011 10:08 AM
  [ # 173 ]

Weet iemand toevallig tot hoever je kan uitlezen met een Citroën testkast 23A? Is dat ook tot zomer ‘97?

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
milan475
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 18-12-2011

Gepost: 11 juli 2015 11:17 PM
  [ # 174 ]

In het lijstje oude draadjes tot leven roepen: bij deze.

Het MM lampje van mijn XM brand al een tijdje af en aan. Dus vandaag maar eens geprobeerd uit te lezen met een knipper kastje (wel zelf gemaakt, dus ik weet niet of ik wel recht heb op support Wink)

Ik krijg het echter niet voor elkaar signaal te krijgen van m’n ecu. Uitlezen van de VC op pin E2 is geen probleem. Keurig door een hele rits codes gelopen waarna het controle lampje opeens ook weer brand bij het starten. Nooit echt aandacht aan besteed, maar wel leuk.

Het uitlezen van de ECU op C3 lukt echter met geen mogelijkheid, een aantal voorgaande posters in deze thread geven aan dat de timing nogal nauwkeurig is, maar waar hangt het dan precies van af? Is de tijd na het aandoen van het contact belangrijk? Of juist de tijd dat je de schakelaar ingedrukt houd?

Hoor graag tips.

Groet!
Milan

EDIT: het gaat om een 2.0 turbo CT uit ‘96.

Profiel  
 
 
12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook