probleem stekkerdoos
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 07 juli 2015 05:29 PM

Weet niet of dit thuis hoort op het forum gaat over de stekkerdoos een multicoin west op de xara Picasso uit 2008. Nu lijkt het er op dat er geen spanning staat op de pinnen van de koelkast, de binnenverlichting, de achteruitrijlamp en het mistachterlicht. De richtingaanwijzchtingers, de verlichting en de remlichten werken wel. Terwijl de bedrading wel is aangesloten op de stekkerdoos. Wie heeft er een idee.

Gr Cor

Profiel  
 
dockedmarc
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 27-10-2013

Gepost: 08 juli 2015 10:44 AM
  [ # 1 ]

bedrading naar binnen volgen, zal daar wel niet aangesloten zijn.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 08 juli 2015 09:24 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je reactie, zou best wel eens kunnen. Ook contact gehad met de dealer die de Picasso geleverd heeft, die dacht aan een zwevende zekering onder de motorkap maar daar lijkt niets te zitten ook niet bij de accu. Dus de bedrading volgen zou een volgende stap kunnen zijn, waarschijnlijk is de trekhaak alleen gebruikt voor een fietsendrager.

Profiel  
 
Sijo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 28-06-2015

Gepost: 09 juli 2015 11:35 PM
  [ # 3 ]

Ik heb ook een Multicon West laten monteren (dat was een 7-polige stekker). Bij mij werkt alle verlichting zoals het hoort, het kan dus wel (goed).
Overigens ging het monteren niet zonder slag of stoot. De verkeersverlichting deed het meteen (incl. mistachterlicht) en de constante plus ook (binnenverlichting caravan).
Maar de geschakelde plus (koelkast) niet. Volgens de garage was dat niet standaard. De garage heeft dit (gratis) erbij gezet.
Toen bleek dat de massa die bij deze geschakelde plus hoort, niet aanwezig was. En ook die heeft de garage er later (gratis) bij op gezet.
En nu doet alles het, en heb ik nog 1 pin ongebruikt over.

Overigens (2): mijn caravan (een Kip uit 1993) gebruikt een iets andere configuratie van de aansluitingen (pinnen) in de stekker. Niet conform de Citroen-standaard. Let dus even op het schakelschema van de caravan (of andere aanhanger) die je gebruikt.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 10 juli 2015 10:49 PM
  [ # 4 ]

Bedenk me nu ineens dat ik dit wel in m’n topic over de aanschaf van m’n Picasso had kunnen plaatsen, niet aan gedacht. Vanmiddag weer wat verder aan het zoeken geweest en de bedrading gevolgd naar de achterlichten en wat bleek bij het er uithalen van het linker achterlicht dat er een aantal draden niet was aangesloten. Dus dat was wel een goede tip Dus eigenlijk gewoon een 7 polige stekker. Nu zag ik wel dat er een draad vanuit de auto liep wat een constante plus blijkt te zijn. Zit op een zekering in de zekering houder, heb ik getest. Dus het aansluiten van mistachterlicht, achteruitrijlamp zal wel lukken maar moet nog wel een manier vinden voor de constante plus van de koelkast en dat die alleen werkt bij draaiende motor. Als dat lukt is het inderdaad zaak om dit op elkaar af te stemmen auto en caravan, Bij de caravan zit een schema van o.a de multicoin dus dat zal wel lukken. Nogmaals bedankt voor de reactie

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 11 juli 2015 01:22 AM
  [ # 5 ]

Bij de Xsara Picasso zit links van de hoedenplank toch een extra sigarenaansteker die via het contact loopt?
Kun je hem daar van af halen

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
Sijo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 28-06-2015

Gepost: 12 juli 2015 07:56 PM
  [ # 6 ]

Dat was ook mijn suggestie bij de garage, maar die raadden dat af omdat een geschakelde plus teveel stroom kan gebruiken.
In mijn geval zit er een koelkast op van 100 W ongeveer. Bij een voltage van 12 V is dit dik 8 ampere die door die draad heen gaat.
Volgens de handleiding zit er een zekering van 20A op - zou dus moeten kunnen. Dus maximaal 240 Watt kan er aangesloten worden.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 12 juli 2015 10:11 PM
  [ # 7 ]

Aan die 12volt stekker had ik niet gedacht, staat alleen spanning op als het contact aanstaat. Ik ga dit misschien wel even uitproberen. Lijkt op het ogenblik de makkelijkste weg. Geen idee hoeveel watt de koelkast is, staat misschien nog wel in de papieren van de caravan en de draad dikte speelt volgens mij ook nog wel een rol.

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 12 juli 2015 10:16 PM
  [ # 8 ]

Daar kan een koelbox op aangesloten worden als je die los in de kofferbak hebt
Dan moet de koelkast van de caravan toch ook kunnen?

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook