Sleutel
fmverbeek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 27-10-2011

Gepost: 08 mei 2013 01:01 PM

Gisteravond ben ik (tijdens de McGregor warehouse-sale in Waalwijk) de sleutel van mijn ds3 verloren.

Ik HOOP dat hij gevonden wordt, want een nieuwe schijnt ongeveer € 150,00 te kosten…

Zijn er nog alternatieven bij jullie bekend voor een nieuwe sleutel? Wel met afstandsbediening uiteraard.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 08 mei 2013 01:08 PM
  [ # 1 ]

Voor zover ik weet zijn er geen alternatieven. Met het sleutelnummer zal eenzelfde sleutel (met de correcte sleutelbaard en inkepingen) bij de dealer besteld moeten worden en deze zal de sleutel ook inleren (autoriseren) in de auto. Daarbij wordt de oude sleutel ongeldig gemaakt.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
fmverbeek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 27-10-2011

Gepost: 08 mei 2013 02:44 PM
  [ # 2 ]

ben er ook bang voor, dank voor het meedenken!

Profiel  
 
fmverbeek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 27-10-2011

Gepost: 15 mei 2013 04:09 PM
  [ # 3 ]

een nieuwe sleutel kost maar liefst € 195,00, dus wees er zuinig op mensen…

Profiel  
 
Rances
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 14-06-2013

Gepost: 14 juni 2013 02:02 PM
  [ # 4 ]

Heeft iemand ook het probleem dat de klapsleutel los komt te hangen? De kwaliteit van de sleutel valt me tegen. Bij mij is het mechanisme dat de sleutel dient uit te klappen kapot, wardoor het nu allemaal loshangt. Eenmaal in het slot, hangt de behuizing los. Sleutel valt niet onder de garantie. Een vervangende behuizing heb ik nergens kunnen vinden, totdat een maat van me met een sleutel van een sloopauto aankwam. Ik kan het mechanisme overzetten dan is het probleem voor nu opgelost. Maar gezien de kwaliteit verwacht ik dat het weer kapot zal gaan.

Dit bracht me echter op een ander idee. Gezien die andere sleutel ook een printplaat met transponder bevat, leek het mij interessant om die als tweede sleutel te gebruiken indien mogelijk. Mijn vraag is of je een bestaande sleutel van een andere ds3 kan herprogrammeren zodat het met je eigen auto werkt? Ik heb gehoord dat het wellicht mogelijk zou zijn om die andere sleutel in de auto erbij te laten programmeren door de dealer. Maar is het ook mogelijk om alleen de sleutel te herprogrammeren, zoals ze dat met dupliceren doen?

Wie weet hier een antwoord op?

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 14 juni 2013 04:10 PM
  [ # 5 ]

Vraag de dealer, die zal het ook moeten programmeren lijkt me.

Mijn sleutel is al vaak zat gevallen, maar werkt nog steeds goed gelukkig.

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 15 juni 2013 05:20 PM
  [ # 6 ]
Rances schreef:

Heeft iemand ook het probleem dat de klapsleutel los komt te hangen? De kwaliteit van de sleutel valt me tegen. Bij mij is het mechanisme dat de sleutel dient uit te klappen kapot, wardoor het nu allemaal loshangt. Eenmaal in het slot, hangt de behuizing los. Sleutel valt niet onder de garantie. Een vervangende behuizing heb ik nergens kunnen vinden, totdat een maat van me met een sleutel van een sloopauto aankwam. Ik kan het mechanisme overzetten dan is het probleem voor nu opgelost. Maar gezien de kwaliteit verwacht ik dat het weer kapot zal gaan.

Nog geen enkel probleem met mijn sleutel… Gooi je er soms tegen de muur mee? Laughing

Profiel  
 
quintin feenstra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-12-2014

Gepost: 13 juli 2015 11:12 PM
  [ # 7 ]

Vaak breekt het veertje van het mechanisme sleutel open maken en er een nieuw veertje in zetten en hij werkt weer

citroen ds3 so chic 1.6 vti 120 2010

met nieuwe koplampen van 2015

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 13 juli 2015 11:21 PM
  [ # 8 ]

Bij mij kwam die ook vaak los te zitten, maar dan was die op een of andere manier gewoon verlopen.. KLapte die ook niet meer zelf uit. Oplossing was dan met ingeklapte sleutel de baard er uit trekken (er zit wel wat speling op waardoor je net je nagel in de groef van het profiel kunt zetten) om vervolgens netjes het knopje in te drukken en zo de sleutel op de juiste manier weer dicht te doen. De veerspanning is dan op te voeren door dit meerdere malen te herhalen.
Blijkbaar kan het systeem verlopen…

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 15 juli 2015 11:20 PM
  [ # 9 ]

Hmmm, gelukkig na vier jaar nog altijd geen ene keer last gehad van de sleutel (...even afkloppen).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook