Gepiep bij weg rijden C4 berline
hadevis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 11-05-2015

Gepost: 18 juli 2015 12:31 PM

In februari heb ik een tweedehands C4 berline uit 2008 G3 lpg gekocht. Zeer tevreden over, op 1 ding na. Tijdens de eerste vijf minuten rijden hoor ik een blikkerig, hol klinkend metaalachtig geluid. Na een minuut of 5 is het weg. Het lijkt erop dat het vooral na koppeling intrappen/opkomen en bij hortend en stotend langzaam rijden hoorbaar is. Bij de garage hebben ze er al 3 keer naar gekeken, maar helaas is het geluid er nog steeds. Zelf dacht ik aan een hitteschild tegen de uitlaat, maar de monteurs kunnen niets vinden. Of iets wat gesmeerd moet worden? Schokbreker? Intussen al weer 14.000 km gereden en verder een superauto, behalve…. Dat gepiep!! Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Harry

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 19 juli 2015 12:56 PM
  [ # 1 ]

Denk gewoon je uitlaat, ik heb dit ook bij mijn picasso, maar is met 100 meter rijden weg, bij mij, mijne is ook terug gegaan naar garage, maar of ze nou daadwerkelijk iets doen??? Hun hoorde geluid niet????!., toen ik weg reed rammel rammel, ik zij laat monteur er aan werken zonder hoorbeschadiging, of haal doppen uit je oren, zelf ook de auto op de brug gehad, en niks te zien of te vinden, ik denk dat ook bij jou de uitlaat, te strak zit gemonteerd , of scheef,  gemonteerd , als de uitlaat warm word neemt de spanning af, al eens met een rubber hamer tegen de kat getikt als ie koud is, zo ja versteende kat, maar dan blijf je meestal het geluid horen.

Profiel  
 
hadevis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 11-05-2015

Gepost: 19 juli 2015 04:39 PM
  [ # 2 ]

Dank je voor je bericht. Herken je verhaal over garage en heb zelf ook al gekeken toen hij op de brug stond, helaas niets kunnen vinden. Dacht zelf inderdaad ook nog aan de uitlaat omdat het metaalachtig hol klinkt. Omdat het geluid snel weg is, denk ik dat het door hitte uitzet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook