Waar zit de afwatering
Bugje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 22-04-2006

Gepost: 31 oktober 2010 07:20 PM

Hallo Ik vroeg mij af waar de afwatering zit van de ruimte voor de voorruit. 
Het is waar het ventilatierooster zit tussen de voorruit en de motorkap.
Als je onder de motorkap kijkt in de hoeken waar de schokdempers zitten (onder het ventilatie rooster) ligt daar regelmatig blad en troep. Je ziet daar ook de bevestiging zitten van de voorschokdempers. Nu vroeg ik mij af waar de waterafvoer zit van die ruimte ?  Bij mij Xsara Picasso van bj 2000 zie ik regelmatig water druppelen onder de linker A stijl. Ik heb zo een vermoeden dat het water vanuit die ruimte onder het ventilatie rooster komt ? En dat daar geen goede waterafvoer zit, en dat dit het water is wat ik zie druppelen bij de A stijl.  Iemand een idee.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Ciroen Xsara Picasso

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 04 november 2010 08:46 PM
  [ # 1 ]

Ik moet iets te hard denken hoe jij het schrijft. Zie jij nu onder je auto water druppelen? dat kan.
Zie jij het in je interieur? Dat mag niet. Dan is misschien die afvoer verstopt met rommel en stroom je afvoer over en krijg je het in je interieur.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Bugje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 22-04-2006

Gepost: 05 november 2010 08:32 PM
  [ # 2 ]

Hallo Grijzemuis.

Ik heb het misschien niet zo duidelijk omschreven, vond het ook lastig te beschrijven.

Ik zie water druppelen onder de auto, in het interieur gelukkig niet.

Ik probeer het duidelijk te beschrijven waar het druppelt:

Het water druppelt aan de bestuurders kant, als je daar in de wielkast kijkt zie je het kunststof binnen scherm zitten.
Waar het kunststof binnen scherm een stukje onder de dorpel heen (gevouwen) zit, druppelt het water tussen dorpel en binnen scherm door.

Ik hoop dat de plek waar het druppelt nu duidelijker is, ik heb het vermoeden dat daar de afwatering zit van de ruimte waar het ventilatie rooster zit. Zie bovenstaande bericht. Vandaar de vraag weet iemand of achter het kunststof binnenscherm de afwatering zit. Of waar anders het druppelen vandaan komt.

Gr Bugje.

Ciroen Xsara Picasso

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 09 november 2010 10:27 AM
  [ # 3 ]

Je zal ook nog wel eens condensplasjes op de grond treffen van de airco.
Dit moet enkel water zijn.
Voelt het vettig aan maar lijkt het op water, is het koelvloeistof (weet je dat ook weer). En als koelvloeistof op de grond ligt heb je een lekkage in je koelsysteem (of kachel).

Dus wat heb je nu geleerd; Je hebt de afwatering van onder jouw raam richting de grond (enkel sochtends bij een natte auto of regen natuurlijk, in kurkdroog weer is het vreemd), plus, er is een ‘afwatering’ voor de airco.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Bugje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 22-04-2006

Gepost: 12 november 2010 09:36 AM
  [ # 4 ]

Opgelost.

Het kwam door de een bijna verstopte waterafvoer.
Voorbeeld voor de rechter zijde, als je het kunststof binnen spatbord er af haalt en dan rechtsboven in de hoek kijkt zie je een rubber Tuitje zo zal ik het maar noemen daar zit een soort van klepje in, zodat het water niet van onder naar boven kan. Maar alleen het water wat van buitenaf door het ventilatie rooster (onder de vooruit) naar binnen loopt af te voeren.

Dat “tuitje”zat dus bijna verstopt, zodat er (veel) water in bleef staan.
Met als gevolg dat je ook als het al dagen droog was er nog water bleef druppelen.

Gr. Rob.

Ciroen Xsara Picasso

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 15 november 2010 11:00 PM
  [ # 5 ]

Goed, bedankt dat je even de oplossing post Smile

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 27 juli 2015 10:43 PM
  [ # 6 ]

Ik had er ook last van, aangezien ik garantie heb, heb ik de dealer even gebeld.
Die zei inderdaad wat hierboven is beschreven, ik heb die tuitjes weggehaald en de openingen doorgespoeld, er kwam een hoop troep uit..
Ze lopen nu lekker door, de tuitjes heb ik schoongemaakt en misschien plaats ik ze nog wel eens terug, maar zijn mijn inziens een beetje overbodig, of heb ik het verkeerd?
De klepjes die eraan zitten sluiten niet helemaal, dus de werking is ook niet helemaal top meer..

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 27 juli 2015 10:49 PM
  [ # 7 ]

Ik kende dit fenomeen inderdaad van de C4 Picasso, maar blijkbaar bij de Xsara P ook. Hoorde je dan geen water ‘klotsen’ als je bijvoorbeeld over een rotonde reed?
Dat was bij mij het geval. Bleek dus een slechte afwatering waardoor de paravan vol met water stond.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 27 juli 2015 11:01 PM
  [ # 8 ]

Bij de C4 zit rechts en links gescheiden, en ik hoorde inderdaad links watergeklots, en dat is nu weg.
Bij me Xsara Picasso nooit last van gehad.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook