Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Mijn waterpomp lekt op de eerste snaar en het blok. Ik kon eerst niet vinden waarvandaan precies, dus ik verdacht de pakking. Gisteren zag ik dat het uit het gaatje spettert / loopt wat net naast de inlaat zit. (Zie op de tekening nr 6 en 10). Ik merkte nu dus ook dat daar een verloopplug met een afwateringsslang moet zitten. Dat ontbreekt bij mij dus met als gevolg dus de natte v-snaar.
Mijn vraag is of dit betekent dat het einde verhaal is voor de pomp of dat ik het ergens anders moet zoeken (verstopping in de pomp / thermostaat etc).
Voordat ik een andere pomp bestel en erin zet wil ik het wel zeker weten.
Als het de waterpomp is, is dit mogelijk te reviseren of moet ik een nieuwe pomp hebben?
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
helaas. Nieuwe pomp!
Interne keerring is kaput.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014
- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
Hetzelfde bij mij, verloopplug ontbreekt en de afwateringsslang ook.
Op dit moment op vakantie in Engeland, en vraag me daarom af of het mogelijk is om de verloopplug (tijdelijk) te vervangen door een boutje+ringetje om het gat te dichten??
Wat is eigenlijk de funtie van de ‘verloop plug’?
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
De overloop moet open zijn, als de keering lekt loopt het water naar buiten en niet het lager in.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014
- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
Okay, dus deze overloopplug treed alleen in werking als de keerring in de waterpomp stuk is?
En de afwateringsslang -die nu ook ontbreekt- hoef ik nergens aan te sluiten?
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
klopt helemaal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014
- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
Dankjewel, dan ga ik op zoek naar een nieuwe waterpomp. Heb overigens onderweg niet gemerkt dat de motor te warm werd of iets dergelijks. Koelwater stond nog net tot bovenaan de koelribben in de radiator. Wel leek ie heuvelop meer te ‘pingelen’...
Slangetje op de nippel doen, water goed in de gaten houden en gewoon zorgeloos verder gaan met je vakantie. Duurt nog wel een tijdje voordat de pomp echt hard gaat lekken.
Thuis wel een nwe pomp monteren.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006
- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Vroegaaa haalde ik een nieuw adichtingssetje (type mechanical seal) van Eriks of zo. Is dat uit de mode?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009
- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Vraag het eens aan “Mechanical Teus”
Oh sorry, weer een inside grapje.
Adri