Advies betreft de Citroen Picasso(Xsara)
Fampostuma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 21-07-2015

Gepost: 21 juli 2015 11:41 AM

Goedemorgen.

Wij zijn ons aan het orienteren op een MPV model personen auto(vanaf bouwjaar 2004)
En nu vinden wij een Citroen wel een aantrekkelijk model(mooie vorm,ruimte en bekend merk, ervaring met citroen qua merk met de Saxo)
Nu is onze vraag, is dit een betrouwbaar type model/auto en waar kunnen wij eventueel tegen aanlopen, wat is een realistische km stand wat hij toch minimaal moet kunnen draaien voor hij op is om het zo maar te zeggen.

Ik weet dat dit een site is voor liefhebbers maar we vragen een eerlijk en realistisch advies!
Alle advies is welkom!

Alvast heel erg bedankt..

Groet,
Hans en Rianne

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 21 juli 2015 12:26 PM
  [ # 1 ]

Ik heb er mer plezier 10 jaar in gereden, wat je in de gaten moet houden, zijn de dorpels, sommige kunnen doorroesten, kijk maar op het forum.
Koppelingskabel wil wel eens breken, heb ik gehad in die 10 jaar (1x).

hangt ervan af wat je wil doen met de wagen, ik had een 1.8 16V, moest ik verkopen omdat ik niet meer kon koppelen, moest een automaat, als ik dit niet had, had ik er nog mee gereden.

Verder de normale dingen, uitlaat, remmen en dat soort dingen.
Voor de rest kan ik niets verzinnen.

Succes met de zoektocht en we zien de foto"s wel verschijnen.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 21 juli 2015 01:40 PM
  [ # 2 ]

Waar je even op moet letten is dat de achterwielen, aan de binnenkant niet vlak langs de caraosie lopen, anders moet er een andere achteras op, normaal is de ruimte iets van een cm. Dit is een normaal euvel van psa, en dus niet geraliteerd aan de picasso, komt vaak voor vanaf 160000km of zwaar leven, verder is bekend dat de generatie voor 2006 te kampen heeft met Electra storingen, in 2006 hebben ze de auto aangepast, letop betaal niet teveel gewoon afdingen, vooral omdat de picasso naast de C4 picasso is geleverd vanaf 2007, en die heeft beduidend meer opties en dus moderner, het is de vraagprijs hè die ze vragen, dus niet van wat je moet betalen, en ja neem iemand mee die een beetje verstand heeft van auto,s,  want ja je hebt er ook afgetrapte exemplaren bij, maar aan alleen een schoon interieur heb je niet genoeg,  het is wel zo dat een picasso meer verbruikt dan een saxo natuurlijk,

Profiel  
 
Aad van der Reijken
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 21 juli 2015 04:11 PM
  [ # 3 ]

Prima auto! Ik heb er eentje uit 2004 (net na de facelift), tweedehands gekocht in 2007 met 50.000 km. Staat nu op 150.000 km. Natuurlijk het reguliere onderhoud zoals distributie, maar verder niets geks. In ieder geval (nog?) niet de lagers van de achteras, zoals in het bericht hier boven. Wordt momenteel gebruikt als 2e auto. Daarom (een auto kan beter maar veel rijden)kort geleden beide remcilinders achter vervangen. Beetje meer olieverbruik dan de meeste auto’s, maar echt geen rookwolken achter de auto! Je zit hoog, een beetje op de bok, dat is even wennen. Forse A-stijlen waar op een rotonde gemakkelijk een complete auto achter verdwijnt. Geweldig ruimte, ik heb bij een bekend Zweedse woon-warenhuis nog nooit problemen gekend! Interieur is van koffiebekertje-kwaliteit, dat moet je voor lief nemen.

En wat Beremans zegt, kijk door het schone interieur heen naar de techniek. Verdiep je in het onderhoudsboekje. Maar dat geldt voor iedere gebruikte auto!

Succes!

Profiel  
 
Fampostuma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 21-07-2015

Gepost: 22 juli 2015 10:41 AM
  [ # 4 ]

Bedankt alvast ieder voor de reactie’s.
Een koffiebeker kwaliteit,wat moet ik me daar bij voorstellen?
Wat betreft de Dorpels lijkt me dat je bij ieder gebruikte auto goed de onderkant,zijkant en wielkasten moet nalopen op roest.
en betreft de opmerking van beremans, waar moet ik naar kijken bij de wielen dan dat deze niet langs de carosie lopen bedoel je bovenlangs?

En hij is dus wel betrouwbaarder als bijvoorbeeld een Renault Scenic?
en een C4 Picasso is dus nog net weer wat beter of valt dat mee?

Nogmaals al het advies is welkom en je moet ook een beetje geluk ermee hebben natuurlijk.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 22 juli 2015 11:00 AM
  [ # 5 ]

Die dorpels is een Xsara Picasso euvel.
Ik heb nu een C4 Picasso en je merkt inderdaad veel kwaliteits verschil.
Ik had een Exclusive en nu weer, maar inderdaad de kunstof onderdelen, zijn een stuk verbeterd.
Ook het comfort is nog beter, je metkt dat de auto zwaarder is, dus ook meer kwaliteit, maar ook deze auto heeft zo zijn eigen probleempies.

De wielen die aanlopen in de achter wielkuipen kan je zien aan de binnenkant op het zwart van de kuipen.
Daar zie je slijtage sporen, van het aanlopen van de band op het plastic (zware belasting).

Veel plezier en succes met de zoektocht.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 02 augustus 2015 11:59 PM
  [ # 6 ]

Dorpels? enkel achter het voorscherm kijken via de deur"kozijnen” (verlengde van de dorpel) daar blijven makkelijk blaadjes liggen, die worden weer nat enzo. Als je dat een beetje bijhoudt.. (okee met tangetje of lange boutjesgrijper een monnikenwerkje).

Electrische storingen heeft die van mij willekeurig. Echt heel leuk en vind ik karakter… dat overleef ik wel.

Het is gewoon een super gezellige en leuke auto (zolang het meeste het doet, maar elke auto heeft wel wat).

Het plastic interieur daar moet je wat doorheen kijken.

Kijk voor een luxere versie met extra handeltjes met knopjes voor de cruisecontrol onder de raw hendels.

Alle electra goed proberen.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 03 augustus 2015 02:32 PM
  [ # 7 ]

Dit was me oude Xsara Picasso, de één heeft het wel en de ander niet, ik heb hele nieuwe erin gelast en overgespoten.

Afbeelding Bijlagen
image.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 03 augustus 2015 02:35 PM
  [ # 8 ]

Zo is het geworden.

Afbeelding Bijlagen
image.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 03 augustus 2015 06:56 PM
  [ # 9 ]

Modellen voor de facelift hebben nog wel eens last van roest op de dorpels. De modellen daarna gaat al beter.

Op de vraag of een Citroen Xsara Picasso betrouwbaarder is als een Renault Scenis kan ik alleen maar volmondig ja aangeven. Oke er zijn mensen die jaren zonder problemen rondrijden met een Scenic, maar als heel betrouwbaar staan ze niet te boek.

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 05 augustus 2015 10:28 PM
  [ # 10 ]

aaaaa, vandaag APK afkeur bij mijn auto… 50cm rotte dorpel links grroooote gatenkaas…
En ik maar verkondigen dat het mij niet zou overkomen. Ik heb nog nooit in mn leven zulk dun plaatwerk gezien aan een auto ! net een velletje papier.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 05 augustus 2015 10:37 PM
  [ # 11 ]

Yup, zei ik toch, twee nieuwe erin, is het weer netjes.
Succes met de reparatie 👍🏻

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 06 augustus 2015 12:06 AM
  [ # 12 ]

Vanaf de facelift roesten ze niet meer zo hard.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook