cx2000 ‘78 start niet bij warme motor
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 08 augustus 2015 11:54 PM

Hallo beste forum leden,

Ik heb een cx2000 die gewoon niet start met warme motor.

De ontsteking heeft nieuwe punten, rotor, kap, kabels, bougies en bobine.

Als hij met warme motor afslaat is het echt einde oefening tot ze afgekoeld is.

Starten met choke en volgas en andere trucjes werken gewoon niet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 09 augustus 2015 12:01 AM
  [ # 1 ]

geen specifieke ervaring, maar ik zou eerst even kijken of het vonkt bij warme motor.

staan de punten goed?

kan verder vanalles zijn, overgangsweerstanden zijn warm groter, dingen vervormen als ze warmmer worden, benzine verdampt sneller, enz

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 09 augustus 2015 12:20 AM
  [ # 2 ]

Hij vonkt ook prima bij warme motor. De punten staan goed afgesteld.

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 09 augustus 2015 01:32 AM
  [ # 3 ]
plofkop schreef:

Als hij met warme motor afslaat is het echt einde oefening tot ze afgekoeld is.

Slaat je CX direct abrupt af of begint zij eerst te haperen?
Bij abrupt afslaan zou je aan de ontsteking kunnen denken, bij haperen en uiteindelijk afslaan eerder aan de brandstofvoorziening. (Vapour lock wellicht, gezien de huidige temperaturen.)

Groet, Rogier

Profiel  
 
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 09 augustus 2015 02:07 AM
  [ # 4 ]

Nee het is na het contact uitzetten of door een stomme koppelings fout dat de motor afslaat, dat ik ze niet meer gestart krijg.

Ik kwam thuis aanrijden, en bij het inparkeren gaf ik te weinig gas waardoor de motor afsloeg. Ik stond nogal asociaal scheef in het vak dus wou hem weer starten. Dat ging niet. Ik heb de auto zojuist nog gestart nadat deze afgekoeld was om hem recht te parkeren. Nu waren er geen problemen.

Misschien moet ik de carburateur maar eens uit elkaar gaan halen.

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 09 augustus 2015 10:27 AM
  [ # 5 ]

draait de startmotor wel snel rond als hij warm is?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 09 augustus 2015 10:29 AM
  [ # 6 ]
erikkuiper schreef:

draait de startmotor wel snel rond als hij warm is?

Ja die gaat voldoende vlot rond, eigenlijk geen verschil met koude motor.

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 augustus 2015 11:17 AM
  [ # 7 ]

Je zou nog kunnen denken aan de benzinepomp?
Ik kan niet verklaren waarom dat gebeurt bij warme motor maar er zijn meer raadselen in een Citroen…
Kan je proberen om een klein beetje benzine in de luchtinlaat van de carburateur te (laten) gieten/spuiten en dan starten?
Als ie wel aanslaat weet je dat het aan de brandstoftoevoer ligt…

En heeft je bobine een voorschakelweerstand?
Dan kan je proberen om die te omzeilen voor een (nog) betere vonk.

Profiel  
 
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 09 augustus 2015 01:22 PM
  [ # 8 ]

De voorschakel weerstand is de boosdoener. Hij sloeg net af voor het stoplichten en wilde niet meer aanslaan. Snel met een draadje van de accu naar de bobine een verbinding gemaakt en ik kon weer prima door.

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook