Knipperlichten werken niet meer!
Daan VTS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 02-07-2011

Gepost: 14 augustus 2015 12:04 PM

Hallo allemaal… na 4 jaar met veel plezier in mijn saxo vtr te hebben gereden (en 2 gereviseerde achterassen verder via PPR Autosport…grrr) ben ik nu de trotse bezitter van een mooie rode xsara 2.0 16v Berline uit 2001. Keurige auto en behoorlijk luxe…zeker in vergelijking met de saxo haha.
Anyway…. Ik heb bij de sloop een keurige en complete trekhaak gekocht die onder een zelfde model xsara vandaan kwam en die netjes schoon en zwart gemaakt en gemonteerd. Wat een takkenwerk zeg !! maar ok… De kabelboom die er bij zat had originele stekkers. Afijn…aangesloten en (toeval bestaat niet) nu werken mijn knipperlichten niet meer. AAAARRGGGHHH
kabelboom weer losgehaald en de boel weer aangesloten zoals het zat maar knipperlichten doen het nog steeds niet.
Onder het dashboard ...met instructieboekje in de hand…. me te pletter gezocht naar een zekering… noppes ???
Wie o wie kan mij iets nuttigs vertellen ? waar zit die zekering dan ? Alvast bedankt uiteraard !!

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 14 augustus 2015 12:26 PM
  [ # 1 ]

Dit is een phase2 toch? Ik heb ooit een phase 1 trek naar een phase 3 omgebouwd, en er voor de phase3 een nieuwe kabelset bij gekocht. Werkte meteen na het aansluiten van de stekkers bij de achterlichten. Was wel een break maar evenzo, dat zal electrisch weinig uitmaken met een berline.

In jouw geval: heb je de stekkers weer losgemaakt, en werkten de knipperichten toen wel weer?
Dan lijkt het me een gevalletje kortsluiting oid in de aanhanger-kontaktdoos.

Profiel  
 
Daan VTS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 02-07-2011

Gepost: 14 augustus 2015 12:47 PM
  [ # 2 ]

Hoi Jker. Dank voor je antwoord.
Stekkers weer los en knipperlichten nog steeds buiten werking. Het is idd een phase 2. De kabeldoos heb ik nagekeken en alles zit prima op zijn plek.
De vraag is nu…hoe krijg ik mijn knipperlichten weer in werking ??
Misschien maak ik zelf wel een nieuwe kabelboom en prik deze op de desbetreffende draden. (als ik weet welke kleur wat is). ik ben nog op zoek naar een schema.

Profiel  
 
Daan VTS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 02-07-2011

Gepost: 14 augustus 2015 01:22 PM
  [ # 3 ]

Gelukt !! knipperlichten doen het weer. Bleek dus een onvermelde 15a zekering te zijn onder de motorkap. Ben alleen bang als ik de trekhaak kabelboom weer aan ga sluiten hetzelfde probleem zich gaat voordoen. Ik denk dat ik meten maar een hele nieuwe kabel trek. Twijfel alleen of ik nou meteen maar een 13 polige stekkerdoos zal monteren (ipv 7) .... hmmm

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 14 augustus 2015 02:17 PM
  [ # 4 ]
Profiel  
 
Daan VTS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 02-07-2011

Gepost: 14 augustus 2015 02:26 PM
  [ # 5 ]

Hoi JKER.
Als ik kijk naar een 13 polige set… dan is dat niet goedkoop. Denk dat het me wel gaat lukken om het zelf te doen.  Geduld en het juiste gereedschap zijn de sleutelwoorden ! Toch bedankt oor je idee. Wie weet….

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook