Vraagje over een CX GTi met acculaadprobleem
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 15 augustus 2015 05:17 PM

Goedemiddag allemaal.

Heb even een vraagje. De inmiddels goede kennis van mij die mijn CX25Gti circa 2 jaar geleden heeft gekocht heeft een probleem dat de accu niet meer bij geladen wordt althans dat is wat hij zegt. Hij had laatst getankt wilde starten en de wagen deed niks meer. Overstarten hielp echter wel , dus hij denkt aan de dynamo. Echter ik dacht zelf ook aan een kapotte accu ? Als ik bij mijn turbo 2 meet op de klemmen als de auto net is gestart zit ik op 14,40 volt en dit wordt naarmate de motor draait en ook op mijn Vems tablet terug geregelt naar een mooie circa 13,8 volt op het display en is ook zo te meten op de klemmen van de accu.Bij de Gti met het probleem meet hij met draaiende motor 12,3 dus is al aan de krappe kant en verder loopt de spanning ook niet op in de auto. Dacht zelf misschien ook dat de accu dan stuk is ? Nu wilde ik hem laten meten een pool van de accu los zodat de motor loopt zonder accu maar toch draait en je kunt meten, echter de motor slaat meteen bij hem af zodra hij een pool losmaakt van de accu , is dat normaal ?

Graag jullie advies ?

Groeten en alvast bedankt Patrick

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 augustus 2015 05:33 PM
  [ # 1 ]
Patrick Kessels schreef:

.Bij de Gti met het probleem meet hij met draaiende motor 12,3 dus is al aan de krappe kant en verder loopt de spanning ook niet op in de auto. Dacht zelf misschien ook dat de accu dan stuk is ? Nu wilde ik hem laten meten een pool van de accu los zodat de motor loopt zonder accu maar toch draait en je kunt meten, echter de motor slaat meteen bij hem af zodra hij een pool losmaakt van de accu , is dat normaal ?

Graag jullie advies ?

Groeten en alvast bedankt Patrick

1) Je mag bij een injectiemotor NOOIT met draaiende motor een accuklem losnemen, tenzij je een hekel aan je kennis hebt en hem graag een grote reparatie laat betalen.
2) als je 12,3 volt meet bij een draaiende motor dan is de dynamo stuk en niet de accu.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 16 augustus 2015 12:15 AM
  [ # 2 ]

klopt.. dynamo defect.
Gaan er snel aan in een gti.
Meestal brand er dan ook een rood lampje op het dash.
Eenvoudig te vervangen. Althans bij een cx is alles gepiel Smile

Waarom zo je idd je accuklem loshalen??? Gaat alles stuk. Nooit doen bij geen enkele auto.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook