2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
saxo1400 automaat schakelt met schok
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 06 juli 2012 10:00 PM
  [ # 16 ]

Je kan stukjes tekst ruw laten vertalen door bing translator.

Heb nog een idee de overloopschroef loslaten en de boite tot 80°C laten worden en dan dichtschroeven en dan test of het probleem blijft.  (wel een klein drainvod hangen ... ) Dan loopt het teveel van olie automatisch weg.

Profiel  
 
Bart DHeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 03-07-2012

- Saxo 14sx automaat
- (Grand) C4 Picasso SX HDI 110 bmp/egmv6
Gepost: 10 juli 2012 08:44 PM
  [ # 17 ]

Gisteren bij de firma automatic in Ruiselede om een nieuwe vacuummodulator gereden .Duur stukje 175€.De mecanicien ter plaatse heeft mij dan info gegeven over de afstelling van zo’n modulator.Allemaal vriendelijke en behulpzame mensen daar bij automatic.
Deze morgend dan alles gemonteerd,afgesteld,nieuwe filter , dichting en 2,5l ATF olie erop gegoten en dan nu de testrit.
1é , 2é alles nog geruisloos en dan nu geen schok en 3é versnelling.Hoera ,,nog es proberen.En ja hoor,het probleem is van de baan.
De saxo schakelt weer zoals het hoort.
Maar ik heb in mijn ooghoek al een ander probleem opgemerkt.Stofhoes van de cardanas kant wiel passagier is kapot.We blijven bezig. Laughing

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 10 juli 2012 09:10 PM
  [ # 18 ]

leuk om te horen dat het probleem opgelost is.  Dan lijkt het me ook dat de vucummodulator een kwaaltje is waar je mee zit met de automaten.

Profiel  
 
Bart DHeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 03-07-2012

- Saxo 14sx automaat
- (Grand) C4 Picasso SX HDI 110 bmp/egmv6
Gepost: 16 juli 2012 01:18 AM
  [ # 19 ]

Nog snel even meegeven hoe je de modulator afregeld.Olie aflaten van de versnellingsbak.Demonteer het carter van de versnellingsbak(4boutjes m6).Verwijder het filter.Reinig de schroefdraad voor de modulator in de bak.Vijs de modulator in de bak tot het asje van de modulator net tegen het asje in de bak komt.Net ertegen ,niet te ver en niet met speling ertussen.Net ertegen.Dan borgplaatje aan de buitenkant van de bak aanbrengen om verdraaien van de modulator tegen te gaan.(boutje van m8,dus met sleutel 13)Monteer de filter,de carter en giet 2,5l atf olie op de bak.Testrit.Indien de bak nog bonkt,bij overschakelen,de modulator 1/4 van een toer verder indraaien en terug testrijden.Bij mij was dit niet nodig,maar de mecanicien bij auto-matic zei dat dit wel kon gebeuren.Let wel op de modulator was nieuw in mijn geval.Geen beschadigde rommel gebruiken die ergens valse lucht zuigt,want dan blijft de bak bonken(ik spreek van ondervinding)

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 23 augustus 2015 05:00 PM
  [ # 20 ]

Iemand hier die mij aan de documentatie of beschrijvingen kan helpen voor de MB3-312?
De Saxo van mijn dochter vertoont een soortgelijk schakelprobleem wat hier omschreven wordt.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook