2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C5 aankoopadvies
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 13 juni 2015 07:35 PM
  [ # 16 ]
Michel HP schreef:

Flinke proefrit maken en laten voorkeuren op een betrouwbaar adres. Eventueel laten uitlezen bij een Citroën specialist.

Alle knopjes proberen en op de plek waar de auto staat kijken of er iets lekt.

Tik bij de RDW even het kenteken in en kijk hoeveel eigenaren de auto heeft gehad. Zelf heb ik ooit een mooi expemplaar laten staan daar ik de 8e eigenaar in 10 jaar zou worden Wink

Let ook op de uitvoering, de exclusive modellen hebben denk ik allemaal HA3+ i.p.v. HA3, dit herken je aan de sportstand van het veersysteem (drie knoppen t.o.v twee).

Succes!


Grappig dat je dat vermeld over de drie knoppen.
Heb net in een uitvoering gereden met een sportstand.
Maar als je op het knopje drukt zie ik in het display niet dat hij op sport staat en merk ook geen
verschil.
De twee toesten voor de wagenhoogte werken wel en het display heeft dan ook de info , omhoog 40 km/u
bijvoorbeeld.
Verder had hij nog een zweetplek die ik niet thuis kan brengen.
Als je voor de wagen staat met de kap open dan rechts naast het blok onderin daar lopen wat
stangen o.i.d. en die zijn voorzien van zweet.
Wat is dat? Ik kan het niet thuisbrengen daar mijn kennis van de C 5 zeer beperkt is.
Heeft het iets te maken met het stuur?

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 13 juni 2015 07:55 PM
  [ # 17 ]

Even laten voorkeuren/naar specialist.

Een auto van een jaar of tien die her en der zweet vind ik niet zo spannend, het advies van een specialist is mooi mee te nemen in de overweging/onderhandeling.

Ooit een zwetende 406 (stuurbekrachtiging) gekocht, geen problemen mee gehad en vijf jaar mee gereden. Fijne auto, maar een C5 is echt een niveau hoger Smile

In sport zou de body minder roll moeten vertonen, ff naar de Ardennen of elders mee hoeken Smile

Op het dash zie je niks branden, enkel het lampje/knopje in de tunnel gaat branden.


Succes!

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 22 juni 2015 07:23 PM
  [ # 18 ]

Ik zag nog een C 5 staan maar deze had een abs storing.
Komt dat vaker voor bij een C 5 eerste serie?
Mijn vraag is weten jullie of die makkelijk zijn te vervangen, of zitten ze ook muurvast.
Het kan had ik begrepen misschien zelfs wel de abs computer zijn is dat een dure jongen?
Eventueel 2 e hands te verkrijgen op de sloop of liggen die wagens nog niet zoveel op de sloop.
Alvast dank.

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 22 juni 2015 08:00 PM
  [ # 19 ]

Abs storing is niet een C5 kwaal ....

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
zwevend_tapijt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 22-12-2013

Gepost: 23 augustus 2015 07:35 PM
  [ # 20 ]

ik zie momenteel een C5 break op autoscout24 staan die stationair onregelmatig loopt. ik heb zonet in het C5-forum gelezen dat zoiets op te lossen is met flush van Forté.

nou heb ik daar een vraag/opmerking over. op het forum van mijn huidige auto (Saab) wordt een motorflush juist afgeraden. een motorflush wordt bij Saabs vaak overwogen als men Black sludge in het motorblok vermoedt, of constateert. het wordt afgeraden omdat je met flush van (o.a.) Forté de oliemeuk juist losweekt en de losgeweekte zooi uiteindelijk de oliezeef blokkeert, waardoor er geen of nauwelijks oliecirculatie meer is.

moet ik bij een C5 daar ook rekening mee houden, dat als ik er flush van Forté in knikker, de oliezeef verstopt raakt?

de C5 waar het om gaat is een 2.0i 16v 100kw Break LP met 233k op de teller.
ook gezien op autoscout: C5 2.0i 16v 100kw LE met 201k op de teller, maar met de uitdaging dat-ie uit de 3e versnelling schiet en de achterramen niet open gaan, en de airco kan alleen maar op standje ijskast.

want het is wel leuk, zo’n Saab 9000 Anniversary Turbo, maar ik heb het idee dat ik er de langste tijd wel mee gereden heb en ook de langste tijd wel op het Saabforum heb rondgehangen (als in: de sfeer is ‘nogal veranderd’)...

Ooit gehad: 2x BX, 4x Xantia
Nu: 2001 Citroën Xantia 1.8 16v Plus, 25-GT-BN
en: 2x Saab 9000, Mercury Capri

Profiel  
 
xmrijder
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 24 augustus 2015 12:00 PM
  [ # 21 ]

Waarom zoek je een auto waar wat mee is voor iets meer heb je een rijdend exemplaar.
En als je de reparatie kosten er bij optelt gaat het je waarschijnlijk meer kosten.
Verder geld voor een C5 wat geld voor iedere oudere 2dehans ligt er maar net aan hoe netjes de vorige eigenaar was.

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 24 augustus 2015 12:18 PM
  [ # 22 ]
zwevend_tapijt schreef:

want het is wel leuk, zo’n Saab 9000 Anniversary Turbo, maar ik heb het idee dat ik er de langste tijd wel mee gereden heb en ook de langste tijd wel op het Saabforum heb rondgehangen (als in: de sfeer is ‘nogal veranderd’)...

blijft een mooie bak zo’n 9000. Heb er ook 1 gehad.

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook