Gecrasht raammechanisme
trucker-Hendrik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 30-01-2014

Gepost: 19 juli 2015 02:56 PM

Na gisteren kortsluiting te hebben gehad tussen de “beruchte” carrosserie en de deur heeft het raammechanisme aan de bestuurderskant het begeven
De massadraad was afgebroken en heeft lekker gevonkt tegen een blauwe draad (volgens mij van de centrale portiervergrendeling want die ging ook z’n eigen leven lijden )

Dit alles vanmorgen gerepareerd en nu bovenstaand probleem (kan een samenloop zijn natuurlijk)

Ik heb (in de deur achter de bekleding) dus bij de motor op 2 draden stroom als ik de schakelaar indruk (groen en wit) op de twee anderen geen stroom (groen/geel en de zwarte)
Er is geen leven in te krijgen ook niet door er tegenaan te tikken .....tikken doet ie ook niet
Voordat ik me een pens werk op de hals haal (suggesties om dat mechanisme eruit te halen welkom !!) klopt de bedrading ?

O,ja ik heb de groen/gele en de zwarte draad ook al direct aan de massa gehad ...ook zonder resultaat

Wie maakt mijn dag goed (want die is nu aardig vergald Wink )

Profiel  
 
Paul en Lia
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 24-01-2011

Gepost: 29 augustus 2015 12:11 PM
  [ # 1 ]

Hoi,
Ik heb dit probleem ook gehad en heb toe idd mijn raammechanisme moeten vervangen.
Bij mij was de motor defect, zal bij jou ook door de kortsluiten zijn gebeurd?

Binnen 15 minuten zat deze erin. Verbaasde mij een beetje hoe snel dit ging.
Oké, het eruit halen heeft mij 45 minuten gekost, omdat er 4 pop nagels uitgeboord moesten worden.
Hopelijk heb je hier iets aan. Heb trouwens via internet een nieuwe besteld.
Deze was erg goedkoop. incl. motor kwam ik op 127 euro uit.

Dus even goed zoeken en je bent binnen 1 uur klaar.
Succes

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook